کنگره آمریکا پیگرد قانونی دستیار سابق ترامپ را تایید کرد

زمان: 06:39
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778133

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را برای پیگرد استیو بنون ، دستیار سابق دونالد ترامپ ، به دلیل توهین به کنگره تصویب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم ، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه ای برای پیگرد استیو بنن ، دستیار سابق دونالد ترامپ ، که از شهادت در مقابل کنگره در مورد حمله به ساختمان کنگره در ژانویه گذشته خودداری کرد ، رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش ، این قطعنامه با 229 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و 202 نماینده پارلمان با آن مخالفت کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان ایالات متحده احضاریه کمیته تحقیقاتی منتخب در مورد حوادث 6 ژانویه را نادیده گرفت و به ساختمان کنگره حمله کرد.

این کمیته با بانون تماس گرفت تا نظرات وی را درباره وقایع ماه ژانویه سال گذشته در مورد حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره بشنود.

این کمیته گفت که بنن از “رویدادهای غیرمعمول” که ممکن است در 6 ژانویه اتفاق بیفتد آگاه است و روز قبل از حمله ترامپ به ساختمان کنگره گفت: “فردا درها باز می شوند.”

پس از تصویب کیفرخواست بانون در مجلس نمایندگان ایالات متحده ، پرونده وی به وزارت دادگستری ارسال می شود و دادستان کل تصمیم می گیرد که آیا او را تحت تعقیب قرار دهد یا خیر.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید