دستیار سابق ترامپ به دلیل عدم همکاری با کنگره به ۴ ماه زندان محکوم شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «استیو بنن» مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام همکاری نکردن با قانونگذاران آمریکایی در ماجرای حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 به 4 ماه زندان محکوم شد.

بر اساس گزارش رویترز، آقای بنن در ماه ژوئیه به دلیل دو فقره عدم ارائه اسناد و کتمان شهادت در کمیسیون تحقیق در مورد حوادث 6 ژانویه مجرم شناخته شد.

قضات خواستار مجازات شش ماه زندان برای او شدند، اما وکلای بنن خواستار آزادی مشروط او شدند.

محکومیت دستیار ترامپ در پرونده حمله به کنگره اعلام شد و رسانه های آمریکایی از احضار خود ترامپ در رابطه با همین پرونده به کنگره خبر دادند.

کمیته تحقیقات کنگره که در حال بررسی حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 است، اعلام کرده است که احضاریه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ارسال کرده و از او خواسته است در مقابل کمیته حاضر شود و ارائه دهد. مدارک لازم

باید دید آقای ترامپ در این جلسه حضور خواهد داشت یا خیر.

دادگاه همچنین استیو بنن را به پرداخت 6500 دلار جریمه محکوم کرد و به او اجازه داد تا در انتظار تجدیدنظرخواهی آزاد بماند.

در 6 ژانویه 2021، گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ در یک سخنرانی در خارج از کاخ سفید، پیش از حمله هوادارانش، از حامیانش خواست به پیروزی جو بایدن در انتخابات اعتراض کنند.

ترامپ که بارها تقلب در انتخابات را به نفع بایدن خوانده بود، اعلام کرد که در انتخابات پیروز شده است و در 6 ژانویه از حامیانش خواست که «انتخابات را ندزدند».

دیدگاهتان را بنویسید