این بار جنگنده های اف 35 در ارتش رژیم صهیونیستی فرود آمدند


ساعت: 04:20
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886707

در پی تعلیق جنگنده های پیشرفته اف-35 در ارتش آمریکا، یک مقام ارشد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه از تعلیق استفاده از این جنگنده در ارتش اسرائیل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وب سایت یهودی والا به نقل از ژنرال تومر بار، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، اعلام کرد که این تعلیق به دلیل نقص فنی در سیستم «اجکت» صندلی خلبان هنگام سقوط هواپیمای وی بوده است.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که بسیاری از ناوگان جنگنده خود از جمله F-35 را برای تحقیقات پس از شناسایی یک قطعه چتر نجات زمینگیر می کند.

سخنگوی فرماندهی رزم هوایی نیروی هوایی ایالات متحده به خبرنگاران گفت که روند تسریع بازرسی از صندلی های هواپیما آغاز شده است. نیروی هوایی این کشور سپتامبر گذشته (شهریور 1400) اعلام کرد که پس از جنگنده های F-16 فالکون، بیشترین تعداد جنگنده F-35 با تعداد 302 فروند هواپیما است.

بر اساس این گزارش ها، نیروی هوایی آمریکا تعداد F-35 های زمین گیر شده را فاش نکرد، اما اعلام کرد که علاوه بر این جنگنده های پیشرفته، 203 هواپیمای آموزشی نیز به دلیل مشکل احتمالی در صندلی خلبانان زمین گیر شده است. این تعداد هواپیما 40 درصد از ناوگان فرماندهی آموزش هوایی را شامل می شود.

شرکت انگلیسی “مارتین بیکر” به عنوان تولید کننده صندلی چتر نجات اولین کسی بود که این نقص احتمالی در کارتریج صندلی چتر نجات را شناسایی کرد که در استقرار چتر در هنگام کشیدن دسته خلبان توسط خلبانان نقش دارد.

این مشکل در برخی از پیشرفته ترین جت های جنگنده ارتش از جمله F-35، McDonnell Douglas F/A-18 Hornet و Boeing EA-18G Growler دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید