این زن در آموزش همه کاره شد

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حکمی اعظم گودرزی زا را به عنوان مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی منصوب کرد.

این انتصاب در شرایطی صورت گرفت که معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ماه هاست که بدون سرپرست است.

شنیده ها حاکی از آن است که انتصابات وزیر آموزش و پرورش انجام شده و به زودی شاهد تغییراتی در دستگاه های مختلف خواهیم بود.

در حکم وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعظم گدرزی آمده است: نظر به تعهد، تجربه و شایستگی مقام معظم رهبری به موجب این حکم به سمت «مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال به منویات مقام معظم رهبری، ابلاغیه گام دوم انقلاب عمل کرده و با پایبندی به اصول عدالت محوری، سیاست های رئیس جمهور محترم را دنبال کنیم. انقلابی بودن، مردمی بودن، پاکی و فساد ستیزی و قانون مداری مردمی برای تحقق سیاست های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری، سند موفق و مثبت تحول بنیادین باشد.

همچنین در خصوص فعالیت هایی از قبیل سیاست گذاری و تعیین برنامه های لازم برای کنترل وضعیت سلامت مدارس بر اساس مفاد سند تحول بنیادین نظام آموزشی و سایر اسناد سطح بالا، برنامه ریزی و نظارت در جهت ارتقای سطح سلامت توانایی های مدیران، دستیاران آموزشی، معلمان، مربیان، دانش آموزان و سایر شرکای فرهنگی با توجه به شرایط اکوسیستم جدید و تهدیدات بیولوژیکی.

ارتقای کیفیت مراقبت های بهداشتی مدارس با تجمیع و تقویت وضعیت نیروی انسانی، محتوای آموزشی طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه های جامع سلامت محور.

برنامه ریزی برای ارائه خدمات حمایتی سلامت به دانش آموزان با همکاری سایر سازمان های مرتبط با اولویت دانش آموزان مناطق محروم به منظور ارتقای سلامت آنان، تقویت فعالیت های پژوهشی حرفه ای و فرهنگی سلامت محور برای کارشناسان حوزه بهداشت، آموزش و پرورش آماده سازی نیروهای انسانی توانمند و علاقه مند در زیست شناسی بوم نقاشی جدید.

پیگیری و پایش شیوع بیماری های شایع در مدارس و برنامه ریزی آموزش های لازم دانش آموزان در زمینه کاهش بروز آنها.

بهره گیری از مشارکت سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوزه بهداشت و ایمنی به منظور ارتقای سطح ایمنی و بهداشت مدارس. نظارت مستمر بر اجرای سیاست های تغذیه سالم در مدارس به ویژه نظارت بر وضعیت محصولات غذایی در پایگاه تغذیه سالم مدارس. ارائه آموزش های لازم برای حفظ محیط زیست بر اساس سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی با همکاری سازمان های مرتبط در این زمینه. استفاده از ظرفیت سازمان دانش آموزی سفیران سلامت با رویکرد ارتقای وضعیت سلامت مدارس.

ارتقای سطح بهداشت و ایمنی فضاهای آموزشی با استفاده از تمامی راهکارهای قانونی موجود.

گسترش عدالت در سلامت مدارس و ارتقای مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های بهداشتی مدارس، به‌ویژه برای دختران با اولویت مدارس شبانه‌روزی در مناطق کمتر برخوردار، در این تصمیم مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید