این ادویه همه کاره ضد اسهال است

این ادویه همه کاره ضد اسهال است

روز جدید زیره فواید زیادی به خصوص از نظر سلامتی دارد.

زیره (بومی خاورمیانه و هند) که از دانه های گیاه زیره استخراج می شود، طعمی تند و معطر به بسیاری از غذاهای خاورمیانه، هندی و در حال حاضر آمریکایی می دهد. زیره همچنین به عنوان یک ادویه دارویی سابقه دارد و آن را به یک ماده ضروری برای سلامتی تبدیل می کند.

طرفداران زیره احتمالاً از دانستن این که این گیاه فواید سلامتی غیرمنتظره زیادی دارد هیجان زده خواهند شد.

زیره به یک ادویه همه کاره تبدیل شده است، از غذاهای مکزیکی مانند تاکو و سوپ لوبیا سیاه گرفته تا گوشت های کبابی در غذاهای چینی. توزیع جهانی این ادویه به اندازه رکورد تاریخی گسترده است و در متون پزشکی یونان باستان که قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد می رسد، اشاره هایی به زیره سبز وجود دارد.

در طب مدرن اعتقاد بر این است که زیره دارای خواص ضد سرطانی در کنار بسیاری از فواید دیگر است. چه از مصرف‌کنندگان مشتاق زیره سبز باشید و چه هرگز این ادویه خاکی را امتحان نکرده‌اید، می‌توانید در اینجا درباره فواید غیرمنتظره آن بیشتر بدانید.

زیره یک ادویه کمک کننده به گوارش است

زیره فواید زیادی دارد، به خصوص در مورد سلامتی. بیشتر اوقات، احتمالاً زیره را به عنوان یک کمک کننده گوارشی برای همه چیز از اسهال گرفته تا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) می شنوید. برای افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، افزودن زیره به رژیم غذایی آنها می تواند گرفتگی، نفخ، حالت تهوع و گرفتگی گوارشی مرتبط با این بیماری را کاهش دهد. برخی از محققان حتی پیشنهاد می کنند که زیره ممکن است یک گزینه آسان و مقرون به صرفه برای درمان سندرم روده تحریک پذیر به جای داروهای گران قیمت باشد.

در طب قدیم، زیره برای قرن ها به عنوان داروی اسهال ثبت شده است. امروزه طب مدرن فواید این ادویه را برای درمان سریع ناراحتی ناشی از ترشحات مقعدی تشخیص داده است.

بسیاری از بیماری های دیگر از جمله تومورهای سرطانی وجود دارد که زیره می تواند به درمان آنها کمک کند. دانشمندان مطالعاتی را با استفاده از زیره روی حیوانات انجام دادند و دریافتند که این ادویه می تواند از رشد تومورها جلوگیری کند.

کاهش وزن از طریق زیره سبز

انواع تومورهایی که متخصصان با استفاده از زیره مطالعه کرده اند عبارتند از سرطان معده، روده بزرگ و کبد.

علاوه بر این، زیره دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است، به این معنی که می تواند به سم زدایی بدن و بهبود سلامت کلی کمک کند.

این ادویه می تواند به کاهش کلسترول، مدیریت وزن و کاهش وزن و بهبود تمرکز و حافظه کمک کند.

علاوه بر تمام فواید، فراموش نکنید که زیره بسیار خوشمزه و لذیذ است!

دیدگاهتان را بنویسید