این قابلیت تلگرام برای شماره های ایرانی فعال نیست

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های اجتماعی در جهان و همچنین در ایران است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. حدود سه سال پیش تلگرام در ایران فیلتر شد و به این ترتیب امروزه کاربران به روش های دیگری مانند پروکسی یا VPN از آن استفاده می کنند.

تلگرام پریمیوم رسید اما برای ایرانی ها نه

به تازگی صاحب این شبکه اجتماعی نسخه اشتراکی یا غیر رایگان تلگرام را با نام Telegram Premium منتشر کرده است و کاربران می توانند با پرداخت هزینه ماهانه از امکانات گسترده آن استفاده کنند. قبلا مشخص شده است که کاربران ایرانی دارای سیم کارت با پیش شماره +98 نمی توانند از نسخه پریمیوم تلگرام استفاده کنند.

بنابراین خبر بد این است که ایرانی ها نمی توانند از این ویژگی جدید استفاده کنند. نسخه پریمیوم آن در روزهای اخیر منتشر شده است و یکی از مهم ترین ویژگی های آن آپلود محتوا تا 4 گیگابایت است. یکی از جذاب ترین ویژگی های نسخه پولی یا رایگان تلگرام، امکان تبدیل صدا یا متن به متن است و داستان زمانی جالب می شود که بدانیم از فارسی نیز پشتیبانی می کند.

ویژگی‌های دیگری مانند دانلود سریع‌تر فایل، استیکرهای سفارشی، واکنش‌های ویژه در چت‌ها و عکس‌های پروفایل متحرک و همچنین استفاده از ربات‌های مجهزتر و بهبود یافته در تلگرام پریمیوم وجود دارد. هزینه استفاده از نسخه پولی تلگرام در کشورهای اروپایی تا 5 یورو در ماه است و این رقم در برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه به 100 پوند می رسد.

این قابلیت تلگرام برای شماره های ایرانی فعال نیست

متاسفانه کاربران ایرانی با وجود اینکه جمعیت زیادی از کل کاربران این پیام رسان را تشکیل می دهند، نمی توانند از فرصت های جدید استفاده کنند. مشکل این است که حتی نسخه پریمیوم با ابزارهایی مانند VPN یا درگاه های پرداخت بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

اگر در تنظیمات تلگرام سرچ کنید متوجه می شوید که گزینه ای برای تغییر اشتراک از رایگان به Premium وجود ندارد و این بدان معناست که اشتراک پولی یا تلگرامی هنوز در شماره های ایرانی فعال نشده است. بر اساس آمار موجود در کشور که از طریق نظرسنجی ایسپا انجام شده است، حدود 32 درصد از کاربران ایرانی از تلگرام استفاده می کنند و این شبکه اجتماعی سومین شبکه پرجمعیت بلغارستان است.

همانطور که گفتیم با وجود اینکه تلگرام در ایران یک فیلتر است اما ایرانی ها همچنان از آن استفاده می کنند زیرا بسیار محبوب است و فرصت های ویژه و گسترده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. ظاهراً اصرار مردم جواب داده و دولت نتوانسته تلگرام را در ایران به طور کامل فیلتر کند و همچنان بسیاری از مردم از این بستر اجتماعی استفاده می کنند.

این قابلیت تلگرام برای شماره های ایرانی فعال نیست

البته در دوران کرونا و همچنین تحریم و فیلتر تلگرام، واتس اپ تا حد زیادی جایگاه از دست رفته خود را بازیافت. بر اساس آمار منتشر شده، تلگرام اگرچه فیلتر است، اما همچنان ۴۵ میلیون کاربر ایرانی دارد. این کاربران همچنین در هر 24 ساعت حدود 15 میلیارد پیام رد و بدل می کنند.

تلگرام هم اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و تلگرام با این جمعیت زیاد تصمیم گرفته است نسخه پریمیوم خود را روانه بازار کند تا کاربران متعهد و وفادار بتوانند با ارائه آن ها از قابلیت های گسترده آن بهره ببرند. البته برخی از کاربران حدس می‌زنند که با آمدن نسخه پولی تلگرام، ممکن است در ماه‌های آینده به تدریج برخی از ویژگی‌های این پیام‌رسان مختل شود، بنابراین کاربران مجبور به خرید نسخه پریمیوم خواهند بود، اما مدیران تلگرام چیزی شبیه به این نگفته‌اند. اتفاق می افتاد

دیدگاهتان را بنویسید