این مناطق روسیه به دست واگنر افتاد

این مناطق روسیه به دست واگنر افتاد

پس از آغاز درگیری بین نیروهای واگنر و وزارت دفاع روسیه، مناطقی به دست واگنر افتاد.

رئیس گروه واگنر همزمان با انتشار خبر لغو تمامی رویدادهای عمومی برای 2 روز آینده در روستوف گفت که نیروهایش کنترل مراکز نظامی این شهر از جمله مقر ارتش در روستوف را به دست گرفته اند.

واسیلی گلوبوف، فرماندار استان روستوف از لغو تمامی رویدادهای عمومی برنامه ریزی شده در شهر روستوف-آن-دون در آخر هفته خبر داد.

به گفته اداره شهرداری روستوف، مسیرهای تردد در این شهر به طور موقت تغییر خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه نظامی واگنر نوشت: نیروهای این گروه با ورود به مقر ارتش روسیه در شهر روستوف، کنترل مراکز نظامی این شهر از جمله یک فرودگاه را به دست گرفتند. .

به گزارش ایرنا، پریگوژین روز جمعه بدون ارائه مدرک گفت که ارتش روسیه 2000 نفر از نیروهای واگنر را کشته است.

وی در پیامی اعلام کرد که نیروهای این گروه شبه‌نظامی از اوکراین وارد خاک روسیه شده‌اند و آماده هستند تا «تمام راه» علیه ارتش روسیه بروند.

پریگوژین صبح شنبه در پیامی صوتی تلگرامی گفت که نیروهای واگنر وارد شهر روستوف در جنوب روسیه شده اند.

بر اساس گزارش های خبری، تدابیر امنیتی در مسکو تشدید شده است. تمامی تاسیسات حیاتی و زیرساخت های دولتی و حمل و نقل تحت حفاظت تقویت شده قرار دارند.

علاوه بر این، واحدهای ویژه گارد ملی روسیه در آماده باش کامل هستند.

روسیه پریگوژین را به شورش مسلحانه متهم کرد و علیه او پرونده تشکیل داد. اتهامی که اگر ثابت شود، پریگوژین به 12 تا 20 سال زندان محکوم خواهد شد.

وب سایت های خبری روسیه تصاویری را منتشر کردند که نشان می دهد تانک های گارد ملی ساختمان فرماندهی منطقه نظامی جنوبی در روستوف را هدف قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید