این کتاب شگفت انگیز را با اشتیاق و تشنگی خواندم و چشم و قلبم را شستم.

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786004

رونمایی از متن خطبه مقام معظم رهبری درباره کتاب «تنها گریه کن»

مراسم افتتاحیه خطبه رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه» صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه خطبه مقام معظم رهبری بر کتاب «فقط گریه کن» اثر اکرم اسلامی که توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است، امروز با حضور خانواده های معظم شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

متن خطبه رهبر انقلاب اسلامی کتاب به شرح زیر است:

به نام خدا
– این کتاب شگفت انگیز را با شوق و تشنگی خواندم و چشم و دلم را شستم. همه چیز در این کتاب عالی است. داستان، عالی؛ قصه گو، عالی؛ نوشتن، عالی؛ طعم تالیف و تالیف عالی و شهید و نگاه رحمت آمیز شهدا به او و مادرش، در نهایت تعالی و تعالی.. هیچ سرمایه معنوی برای کشور و ملت و انقلاب بهتر از اینها نیست. مزیت ارزشمند دیگر، قدرت بیانی و ظریف نوشتن است که این داستان عشق مادرانه به آن نیاز دارد.
نویسنده باید تشکر ویژه ای داشته باشد.
110 آسفالت 1099

63cfa724 0963 4c00 b624 d35b55842901 خبر خاکستری

در این مراسم یادداشت رهبر معظم انقلاب بر شعر سروده شده برای کتاب «تنها گریه کن» از نگمه مستشار نظامی به شرح زیر رونمایی شد.

به نام خدا
آنها کار بسیار خوبی انجام داده اند. این شهید و این حماسه شایسته چنین ستایشی است.
از ایشان می خواهم برای سایر مادران ارجمند شهدا در قم – مانند مادر شهیدان زین الدین – و در سراسر کشور برای استعداد بارز شاعران آثاری خلق کند.
من هم این کتاب را خواندم و چند کلمه شیوا روی آن نوشتم.

عطارزاده: کتاب هایی که رهبری روی آن خطبه می نویسند استقبال می شود

در این مراسم عطارزاده، رئیس دفتر ریاست جمهوری و هماهنگی دفتر نشریه مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه امروز یازدهمین دوره فرهنگ جهاد و مقاومت و افشای خطبه های مقام معظم رهبری در حوزه رهبری برگزار می شود، گفت: کتاب فقط گریه که مورد تجلیل مادران شهدا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس نیز می باشد.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری مجالس جهاد و مقاومت و افشای خطبه های رهبری بر کتاب نشان داده است که کتاب هایی که رهبر بر آن ها خطبه می نویسد در جامعه بسیار پرطرفدار است، کتاب فقط گریه کن. علاوه بر این، پس از خطبه بر کتاب، سرود، فیلم و اشعار بر کتاب تولید می شود. برای کتاب «فقط گریه کن» هم این اتفاق افتاد و شعری روی آن نوشته شد.

پس از پایان این مراسم علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با ارائه مقاله ای در خصوص نقش زنان از دوران مشروطه تا دفاع مقدس گفت: این مقاله همزمان با برگزاری این مراسم در حوزه هنری منتشر می شود. دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی. شاید برای جوانان ما تعجب آور باشد که زنان در انقلاب مشروطه نقش ایفا کردند. اما وقتی نوبت به ساختن بانک ملی رسید، زنان با اهدای طلا و حتی ظروف از بانک ملی حمایت کردند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتظاراتشان از شاعران گفت: نگمه مستشار نظامی شعری در کتاب «فقط گریه کن» سروده است که مدیریت را به انجام وظیفه رسانده است. اکرم اسلامی 32 ساله بود که در سال 1376 مصاحبه برای کتاب را آغاز کرد. انقلاب اسلامی امروز این افتخار را دارد که نسلی را تربیت کند که پرچم انقلاب اسلامی را به دوش می کشد و آن را به نسل های بعدی منتقل می کند.

نگمه، مشاور نظامی شاعر، سپس ترکیب بیت را برای کتاب «تنها گریه کن» با اطلاعات «حماسه بی زن و زن بی حماسه تنها / که دست حضرت زهرا بر شهداست» خواند. “

نویسنده کتاب: بدون حس مادری از احساس مادری نوشتم

af5b9de9 1f2d 4df0 b2ed 199ec1ed1d41 خبر خاکستری

همچنین در این مراسم اکرم اسلامی نویسنده کتاب تنهایی گریه درباره این کتاب گفت: مجبور بودم بدون احساس مادرانه درباره مادری بنویسم. با قهرمان کتاب تنهایی گریه درد تولد را حس کردم و به نقطه عطف داستان رسیدم؛ زمانی که محمد نوجوان شد و به عضویت بسیج درآمد.

وی ادامه داد: روزی محمد صورتش را جلو آورد و اشرف السادات او را بیرون کرد. من نتوانستم اشرف سادات را اینجا همراهی کنم. من نمی توانستم برای فرزندانم معامله کنم. اینجا شکاف بین من و اشرف السادات بیشتر شده است.

نویسنده کتاب «فقط گریه کن» گفت: در دنیای من دنیای مادر و دنیای اشرف السادات متفاوت بود. به سراغ موضوعات زیر رفتم، سرگردانی و انکار در وجودم بزرگترین فایده تحقیق من در مورد مادر شهداست. آنها بی سواد، فهیم و وظیفه مدار هستند.

مادر شهید معماریان: هر چه داریم از امام حسین (ع) است.

در این مراسم اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان گفت: محمد در سال 1365 به شهادت رسید، من در سال 1368 دو داماد داشتم که خمینی درگذشت. در همین لحظه از یکی از پله ها افتادم و دیدم هر کاری کردم نمی توانم پایم را تکان دهم. شب هشتم محرم همان سال گریه کردم. شب شهید آل طه و فرزندم شهید معماریان را در خواب دیدم. در خواب به من گفت که چند شب پیش به کربلا رفته بودم. آغوشش را برایم باز کرد. فردای آن روز که از خواب بیدار شدم دیدم پایم درد نمی کند و یک پارچه سبز رنگ دور پایم بسته اند. دقیقاً همان چیزی که در آرزوی من بود محقق شد. هر چه داریم از امام حسین (ع) است; هر چه می خواهی به دامن امام حسین (ع) دست بزن.

باید بگویم؛ کتاب «فقط گریه کن» داستان زندگی بانو اشرف السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است.

پیش از آن، دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش های جداگانه نویسندگان و راویان کتاب های «نورالدین پسر ایران»، «چپ چپ»، «لشکر هبان» “، “من زنده ام”، “این بیست و دو”، “وقتی مهتاب ناپدید شد”، “گلستان یازدهم”، “دختر شینا”، “آب هرگز نمی میرد”، “فرنگیس”، “در کمین رزهای سرخ”. «میدان‌های سرخ» و «شب کریسمس» یادداشت‌ها و خطبه‌های رهبر انقلاب را که اسلام را در این کتاب‌ها منتشر کرده‌اند تمجید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید