این 3 گروه اصلا گوجه سبز نخورند!

سمیرا مرادی با اشاره به اینکه گوجه سبز میوه ای است که بیشتر جوانان و پیران آن را دوست دارند، گفت: این میوه ترش و آبدار خواص زیادی دارد اما برخی نباید از آن استفاده کنند زیرا اگر گوجه سبز بخورند در آنجا دچار عذاب می شوند. مشکلات خواهد بود. حتی برای مصرف گوجه سبز محدودیت سنی وجود دارد.

مرادی با اشاره به اینکه مصرف گوجه سبز برای مبتلایان به فشار خون ممنوع است، گفت: اغلب مردم گوجه سبز را با نمک زیاد مصرف می کنند که برای سلامتی خطرناک است به ویژه افراد مبتلا به فشار خون و بیماری های کلیوی نباید مصرف کنند. مقدار زیادی نمک

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مبتلایان به رفلاکس این میوه را مصرف نکنند، گفت: میزان اسید موجود در گوجه سبز زیاد است که در افرادی که از مشکلات معده رنج می برند باعث دل درد، معده درد و رفلاکس می شود.

وی تصریح کرد: زیاده روی در خوردن گوجه سبز به دلیل داشتن اسید سیتریک زیاد باعث نفخ معده می شود و همچنین به دلیل نارس بودن و مزه ترش بودن گوجه سبز باعث فرسایش مینای دندان می شود.
مرادی ادامه داد: زنان باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری از مصرف گوجه سبز و آلو پرهیز کنند، زیرا اسید اگزالیک موجود در این میوه ها می تواند منجر به تولید سنگ های متبلور در بدن برخی افراد شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به ممنوعیت مصرف گوجه سبز برای کودکان زیر سه سال گفت: کودکان از سه سالگی می توانند مقدار کمی گوجه سبز بخورند اما قبل از آن والدین باید از عدم حساسیت کودک به سبزه اطمینان حاصل کنند. گوجه فرنگیها.
وی با اشاره به اینکه طبیعت گوجه سبز سرد است و زیاده روی در مصرف آن برای افراد سرد مزاج مشکل ایجاد می کند، گفت: این افراد باید گوجه سبز را با گلپر مصرف کنند، همچنین مصرف زیاد گوجه سبز توسط خانم های باردار باعث اسهال می شود، مزاج باعث از دست دادن آب در مادر می شود. بدن و همچنین باعث مشکلات سلامتی برای جنین می شود.

مرادی با بیان اینکه این میوه که مانند سایر میوه ها طعم ترش دارد می تواند باعث ایجاد حساسیت شود، ادامه داد: در برخی موارد این حساسیت ها به صورت حساسیت های پوستی مانند خارش شدید پوست، ترک خوردن، اگزما و قرمزی پوست مشاهده می شود. پوست.

این متخصص تغذیه گفت: میوه های بهاری باعث ایجاد حساسیت های دیگری مانند خارش و سوزش در سطح زبان و کام نیز می شود و در اغلب موارد زخم های دهان نیز از علائم حساسیت به این میوه ها محسوب می شود که بهترین درمان برای آلرژی آنهاست. پرهیز از میوه ها و غذاهای حساسیت زا.

دیدگاهتان را بنویسید