باران بربری تا روز جمعه میهمان این استان ها خواهد بود

باران بربری تا روز جمعه میهمان این استان ها خواهد بود

صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور در پنج روز آینده گفت: امروز (25 خرداد) بعدازظهر و اوایل شب در نواحی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع شده است. در استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کوه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد موقتی شدید و مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (26 خرداد) در اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال غرب آذربایجان، استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های جنوبی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بخش هایی از استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد. ، کرمان و سیستان بلوچستان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (27 و 28 خرداد) در استان های ساحلی شمال غرب دریای خزر، استان های واقع در دامنه جنوبی البرز، برخی مناطق واقع در کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از مرکز و جمعه (30 خرداد) در شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب شرق کشور، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با احتمال گرد و غبار

وی افزود: امروز در استان های قم، نیمه جنوبی تهران، البرز جنوبی، جنوب و شرق کرمان، جنوب سمنان، شرق و شمال اصفهان، غرب کرمانشاه، ایلام و خوزستان، سه شنبه در بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق، چهارشنبه و پنجشنبه در روز شنبه وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال شرق به ویژه منطقه زابل و برخی مناطق سمنان پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، امروز در شمال خلیج فارس و از سه شنبه تا پنجشنبه در دریای خزر وضعیت جوی نامناسب خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ خرداد) نیمه ابری، تا ساعاتی دیگر بارش باران و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دما پیش بینی می شود. 25 و بیشینه دمای 38 درجه و چهارشنبه (27 خرداد) نیمه ابری، وزش باد، غبارآلود، رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 23 درجه و حداکثر 34 درجه پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید