بارش برف و باران تا فردا میهمان استان قزوین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: امروز در تمامی محورهای مواصلاتی و جاده های اصلی استان شاهد بارش برف و مه گرفتگی هستیم.

وی ادامه داد: با شروع بارش برف در سراسر استان عملیات نمک پاشی و برف روبی توسط اداره راهداری در گردنه ها و مناطق برف گیر استان آغاز شده است.

حق لطفی تصریح کرد: هم اکنون بیشترین بارش برف در چهار گردنه استان شامل اوج، کوهین، حاجب، کوستین لار و بهرام آباد است و در اکثر نقاط استان با پدیده مه گرفتگی و کاهش دید افقی مواجه هستیم.

وی افزود: محورهای قزوین – زنجان، قزوین – رشت و جاده های ارتباطی تاکستان نیز پوشیده از برف است و از اوایل صبح امروز عملیات نمک پاشی در این مناطق آغاز شده است.

حق لطفی با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارندگی ها تا پایان روز یکشنبه به شهروندان و رانندگان توصیه کرد: در این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه خود، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ بزنید و برای اطلاع از وضعیت فعلی جاده با سامانه 141 تماس بگیرید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در پایان گفت: هم اکنون تمامی راهداران استان قزوین در تمام راه های ارتباطی استان در آمادگی صد درصدی مستقر هستند و همچنین از رانندگان می خواهیم با توجه به تداوم بارندگی ها در هنگام رانندگی احتیاط کنند. راه های ارتباطی این استان باید با سرگردانان مستقر در سطح جاده همکاری لازم را داشته باشند.


بارش 3000 میلی متری برف توسط سامانه بارشی در استان قزوین

مهدی آهوندی کارشناس هواشناسی قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: امروز و فردا با گذر امواج میانه جوی افزایش ابر و در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات افزایش ابر خواهیم داشت. بر اثر این پدیده بارش برف، لغزش و کاهش دید افقی خواهد داشت.»

وی افزود: از ابتدای راه اندازی این سامانه حدود 3000 میلی متر بارندگی در شهرستان قزوین داریم و بیشترین بارندگی در شهرستان کوهین 12 میلی متر بوده است.

آهوندی بیان کرد: صبح امروز بیشینه دمای استان برای شهرستان رازمیان 6 درجه سانتیگراد و کمینه دما برای شهرستان اوج منفی 3 درجه سانتیگراد بوده است.

کارشناس هواشناسی قزوین در پایان گفت: دمای هوای شهر قزوین بین صفر تا یک درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید