بارش باران تا روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907826

چیراگ پور با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا پایان اردیبهشت از این استان خارج می شود، گفت: در روز جمعه و به ویژه شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: با توجه به شروع ناپایداری از روز گذشته افزایش سرعت باد داشتیم و بارش باران در برخی مناطق از جمله شهرستان کوهرنگ آغاز شده است.


وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی تاکنون از ایستگاه چالگرد 31 میلی متر بوده است، تصریح کرد: دوآب صمصامی و بازفت 4.5 میلی متر و شهرکرد نیز 1.1 میلی متر بارندگی را تاکنون به ثبت رسانده اند.


چیراگ پور با اشاره به اینکه سایر مناطق از جمله سامان و ایل بیگی بارندگی کمتر از یک میلی متر گزارش کردند، افزود: به تدریج انتظار داریم شدت بارندگی ها در این سامانه افزایش یابد و بیشتر مناطق استان شاهد رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی شهرستان های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار و در جنوب لردگان، خانمیرزا و فولارد.


مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای فردا مجدداً در استان بارندگی داریم، اما بارش ها بیشتر به سمت نیمه جنوبی استان، شهرستان های لردگان، خانمیرزا و فولار و همچنین جنوب بروجن و بخش هایی خواهد بود. جنوب کیار


وی تاکید کرد: بارندگی ها موجب روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و طغیان مسیل ها می شود و توصیه می شود در این مدت دامداران و گردشگران در اطراف رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنند.


چراغ پور همچنین بیان کرد: سایر استان ها در این مدت توجه و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند زیرا احتمال رعد و برق وجود دارد.


مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: صیادان نیز آب ورودی به حوضه ها را ساماندهی کرده و برای مقابله با بارندگی ها اقدامات لازم را انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی در انتهای پنجشنه از این استان خارج می شود، گفت: در روز جمعه و به ویژه شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.


چراغ پور از احتمال بارش برف در حین فعالیت این سامانه به ویژه بامداد پنجشنبه در نقاط مرتفع خبر داد و اذعان داشت: شهرکرد صبح امروز با حداقل دمای هشت درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید