بارش برف اخیر برای جبران کمبود آب کافی نیست/ ۲۲۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان زنجان

ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803305

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بارش برف اخیر را ضروری اما ناکافی دانست و گفت: باید چندین مورد از این نوع بارش ها برای بهبود وضعیت و جبران کم آبی استان وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: سدهای طهم، گلابر، کینه هورس و تالوار سدهای شرکت آب منطقه ای زنجان هستند.

وی با اشاره به وضعیت عمومی سدهای شرکت آب منطقه ای زنجان از ابتدای مهرماه تا سوم بهمن ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: کل ورودی سدهای استان در این مدت 8 میلیون و 480 هزار مترمکعب است که 30 میلیون و 940 هزار مترمکعب است. متر برای مدت مشابه سال گذشته.

افشاری افزود: کل تولید سدهای استان در این مدت 13 میلیون و 710 هزار مترمکعب بوده که در مدت مشابه سال گذشته 18 میلیون و 540 هزار مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان حجم آب استان را در سال جاری 221.9 میلیون مترمکعب اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 271.61 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی گفت: ظرفیت نهایی مخازن سدهای استان زنجان در مجموع 716.52 میلیون مترمکعب است.

این مسئول با اشاره به بارش برف اخیر در استان گفت: باید قدردان بارش برف باشیم اما میزان بارش ها همچنان نسبت به سال گذشته کمتر است.

افشاری بارندگی های اخیر را دلیلی بر عدم صرفه جویی در مصرف آب دانست و افزود: با وجود بارش سنگین برف در هفته گذشته، همچنان این احتمال وجود دارد که در سال آینده با کمبود آب مواجه شوید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه بارندگی لازم است اما کافی نیست، گفت: برای بهبود وضعیت و جبران کم آبی استان باید چندین مورد از این بارش ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید