بارش برف و باران در برخی استان ها/ سامانه بارشی از دوشنبه 19 آذرماه

ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922229

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت خطرات جوی کشور از بارش برف، باران و وزش باد در برخی نقاط کشور و ورود سامانه بارشی به شمال کشور در روز دوشنبه 28 دی ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز شنبه (۲۶ دی ماه) جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و در استان هرمزگان، برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی در نواحی جنوبی استان های فارس و کرمان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه در استان های ساحلی دریای خزر بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط شمال غرب بارش برف و باران پیش بینی می شود.

به گزارش روز یکشنبه 27 دی ماه، علاوه بر تشدید بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر، در بخش هایی از شمال غرب، غرب، رشته کوه های البرز و شمال شرق بارش باران و برف و در شرق و جنوب شرق نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود. مناطق

وی افزود: روز دوشنبه (29 دی) در شمال کشور و ارتفاعات البرز بارش برف و باران خواهیم داشت. در این روز با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در مناطق جنوب غربی بارش برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیائیان همچنین گفت: سامانه بارشی روز سه شنبه (30 آذر) در اکثر مناطق کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان غربی و کردستان بارش باران خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (31 دی) سامانه بارشی در شمال شرق کشور و استان های گیلان و اردبیل باعث بارش باران می شود.

به گفته ضیائیان، روز شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از بعدازظهر شنبه تا سه شنبه دریای خزر مواج و در روز یکشنبه کاهش محسوس دما در سطح دریای خزر پیش بینی می شود. سواحل دریای خزر و اردبیل.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ دی) نیمه ابری و تا ساعاتی دیگر وزش باد با حداقل دما پیش بینی می شود. 1 و حداکثر دما 8 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (19) نیمه ابری تا نیمه ابری و در نقاطی وزش باد و وزش باد در بعدازظهر با کمینه دمای یک و حداکثر 7 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 دی ماه) بندرعباس با دمای 24 و 25 درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7- و 9- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید