پیش بینی بارش برف و باران برای 11 استان / ادامه سامانه بارشی در کشور


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808288

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی ها نسبت به بارش برف، ریزش بهمن، انسداد راه های روستایی و آبگرفتگی معابر در 11 استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان های یزد و اصفهان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش بینی می شود.

فردا دوشنبه در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود و سامانه بارشی به تدریج از جنوب شرق کشور خارج می شود. از اواخر وقت امروز و فردا در سواحل دریای خزر و در مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش های کوتاه مدت و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز سه‌شنبه با گذر دوره‌ای موج متوسط ​​در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و روز چهارشنبه در شمال کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. البرز.

روز پنجشنبه علاوه بر مناطق یاد شده در استان های مرکزی قم، همدان و شمال اصفهان بارش های پراکنده وجود دارد. امروز در مناطق جنوب شرق کشور کاهش 8 تا 10 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش 6 تا 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

امروز و فردا دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی است.

آسمان تهران امروز تا سه شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم و در روز چهارشنبه در مناطق پرتردد صنعتی تا ساعاتی دیگر کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت برای روزهای یکشنبه 13 و 2، دوشنبه 11 و 3، سه شنبه 12 و 2، چهارشنبه 8 و 1 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

در 24 ساعت گذشته ورامین با دمای 16 درجه سانتیگراد و آبعلی با دمای منفی 5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان تهران بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید