بار مالی قانون رتبه بندی معلمان برای امسال و سال آینده متحمل شد

بار مالی قانون رتبه بندی معلمان برای امسال و سال آینده متحمل شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به موافقت جلسه علنی مجلس با اصلاحات این کمیسیون، از تامین اعتبار قانون طبقه بندی معلمان برای سال جاری و سال آینده در بودجه 1401 خبر داد.

رضا حاجی پور با اشاره به دستور کار مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری پس از بررسی دقیق و جلسات مکرر گزارش خود را از لایحه رتبه بندی جلسه علنی مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز مجلس با رفع ابهامات هیات امنا موافقت شد، افزود: این لایحه برای بازنگری به هیات امنا ارسال می شود.

حاجی پور ادامه داد: همزمان با ارسال این مصوبه به هیات امنا، هنگام تصویب لایحه بودجه 1401، محل تامین مالی رتبه های 1401 و همچنین نیاز به 1400 پیش بینی و تصویب شد. بنابراین با تأمین اعتبار قانون رتبه بندی معلمان در قانون بودجه 1401 عملاً مشکل ماده 75 حل می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: زمان اعمال قانون از 10 شهریور 1400 است و نرخ فوق‌العاده حداقل 45 درصد از مجموع امتیازات حق کار است. حق کار و کار خارق العاده معلمان. البته برای رتبه های بالاتر نیز حداقل 90 درصد افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید