بازار داغ لوازم التحریر; تورم بر قدرت خرید مردم تاثیر می گذارد


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898699

با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید بازار لوازم التحریر لرستان داغ شده اما گرانی این لوازم بر تب و تاب بازار افزوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، در روزهای پایانی فصل تابستان، هیاهوی خرید دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید در بازار ظاهر می شود، دانش آموزانی که با اشتیاق فراوان کیف های خود را برای تهیه لوازم التحریر آماده می کنند اما قیمت لوازم التحریر بالاست. این امر منجر به کاهش قدرت خرید شده و فقط لوازم التحریر اولیه خریداری می شود.

در سه سال گذشته که در مدرسه غایب بود، عرضه لوازم التحریر مثل همیشه رونق نداشت و فقط برای دفتر، مداد و خودکار کافی بود، اما امسال مصادف با افتتاحیه مدارس، خرید سریع صورت گرفت. مانند سال های گذشته لوازم التحریر.

اگرچه امسال افزایش 30 درصدی قیمت لوازم التحریر اعلام شده است، اما در برخی اقلام قیمت ها به بیش از 70 درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت ذائقه دانش آموزان را تلخ کرده است، زیرا دانشجویان تمایل دارند با شروع سال … سال تحصیلی جدید لوازم التحریر جدید با شکل و شمایل جدید به مدرسه می آید.

رنگ و درخشش لوازم التحریر خواه ناخواه دانش آموزان را به خود جذب می کند، دانش آموزانی که ممکن است به قیمت های بالا اهمیتی ندهند و مصرانه سعی در خرید لوازم التحریر با تصاویر شخصیت های مورد علاقه خود دارند.


470ca8b4 b071 448e ae0d 7d3f97f22ac0 خبر خاکستری



لزوم نظارت بر بازار نوشت افزار

سالاری یکی از والدین دانش آموز لرستانی در گفتگو با خبرنگار صفیفلک گفت: دو فرزند در مدرسه دارم یکی در دبستان و یکی دبیرستان هزینه لباس فرم، کیف و کفش، کوله پشتی و لوازم التحریر. برای هر دوی آنها بیشتر از چهار است. میلیون ها تومان قیمت دارد و من واقعا توان مالی آن را ندارم و سعی می کنم اقلام ضروری را بخرم.

وی افزود: قیمت لوازم التحریر به قدری افزایش یافته است که چند دفترچه، خودکار، مداد، پاک کن و مداد رنگی به 400 هزار تومان رسیده و قیمت کیف مدارس نیز 250 هزار تومان است و امسال مجبور به استفاده از کیف های سال قبل..

سالاری بیان کرد: لازم است مسئولان این روزها نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند چرا که در برخی مغازه ها به وضوح گرانی اجناس دیده می شود و اگر نظارت ها تقویت شود قطعا این گرانی ها و اجناس بسیار گران می شود. نگاه کرد.


نیاز به توزیع دفتر و اتوماسیون به نرخ دولتی

صارمی یکی دیگر از والدین دانش آموزان لرستانی گفت: فرزندی در سنین پیش دبستانی دارم که طبق لیست ارائه شده قیمت خرید آنها امسال بیش از 800 هزار تومان خواهد بود و چاره ای ندارم جز اینکه آنها را بخر چاره ای جز خرید نداشتم با توجه به گرانی لوازم التحریر این مهم نیاز به توجه دارد.

وی افزود: برای خرید اقلام مورد نظر با قیمت مناسب به چندین مغازه مراجعه کردم اما قیمت اجناس نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

صارمی بیان کرد: علاوه بر خرید لوازم التحریر، لباس فرم، شهریه مدارس، سرویس مدارس، کیف و کفش نیز باید آماده شود چرا که این روزها بسیاری از خانواده ها با مشکل گرانی لوازم التحریر و اقلام مدرسه مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی بی کیفیت ترین لوازم التحریر نیز قیمت بسیار بالایی دارد و برندهای خوب و با کیفیتی که قیمت آنها در بازار بسیار بالاست، به نظر من باید مانند گذشته لوازم التحریر با نرخ دولتی فروخته شود تا دانش آموزان بتوانند لوازم التحریر جدید تهیه کنند. و من باید به مدرسه بروم


765c3dd1 2637 4e78 bf91 eb23beede5f4 خبر خاکستری



افزایش 70 درصدی قیمت لوازم التحریر

حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف لرستان در گفتگو با خبرنگار صفیفلک گفت: قیمت لوازم التحریر نسبت به دو سال قبل 70 درصد در بازار افزایش یافته و این افزایش قیمت باعث کاهش قیمت شده است. خرید مردم 50 درصد

وی افزود: رکود بازار لوازم التحریر باعث شده حدود 30 درصد از صنعت لوازم التحریر تغییر شغل دهد زیرا خریدار زیادی در بازار وجود ندارد و بازار کساد است.

رئیس اتاق اصناف لرستان با اشاره به لوازم التحریر ایرانی گفت: در سال های اخیر با رونق تولید لوازم التحریر داخلی، در حال حاضر 80 درصد بازار نوشت افزار داخلی و تنها 20 درصد خارجی است که خوشبختانه استفاده از لوازم التحریر خانگی عامل رونق تولید و اشتغال است.

رحیمی تصریح کرد: از 24 شهریورماه نظارت بر بازار لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان آغاز شده و بازار به صورت مستمر در حال رصد است و در صورت مشاهده گرانی، اقدام می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه پاییزه گفت: تعداد کمی از فروشگاه های لوازم التحریر حاضر به شرکت در نمایشگاه پاییزه هستند اما نمایشگاه برگزار می شود.

اما لازم است علاوه بر نظارت بر بازار لوازم التحریر، هم اولیا و هم معلمان، دانش آموزان را به استفاده صحیح از لوازم التحریر تشویق کنند و از اسراف پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید