بازار خرید و فروش لوازم گرمایشی قدیمی داغ شده است

بازار خرید و فروش لوازم گرمایشی قدیمی داغ شده است

با رکورد کاهش دما منجر به افزایش شدید مصرف گاز در کشور و در نهایت کاهش فشار و قطع گاز در برخی شهرها، بسیاری از مردم به فکر استفاده از وسایل گرمایشی قدیمی خود افتادند. برخی دیگر که در قطع گاز نقشی نداشتند به فروش وسایل گرمایشی قدیمی خود مانند لامپ های نفتی با قیمت های گزاف روی آوردند.

به گزارش تجارت نیوز، مصرف کنندگانی که توانایی خرید وسایل گرمایشی جدید مانند بخاری، اجاق گاز و … را دارند، اشتیاق خود را نسبت به خرید این وسایل نشان داده اند. تا همین اواخر، کمبود گاز فقط صنایع را متاثر می کرد، اما وضعیت کمبود گاز جدی شده است. منجر به تعطیلی ادارات، بانک ها، مدارس، دانشگاه ها و بخش خصوصی در کشور شد که البته در این میان توصیه جواد اوجی به مردم برای کنترل مصرف گاز بسیار مهم بود. او به مردم گفت: «لباس بیشتری بپوشید.

اوگی گفت: دمای خانه من 21 تا 22 درجه است. به محض ورود به خانه سریع لباس گرم و جوراب می پوشم و اجازه نمی دهم اسراف اتفاق بیفتد.» او یکی از دلایل تشدید بحران کمبود گاز را به ترکمنستان ربط داد و گفت: «پنجشنبه (31 بهمن) تبادل گاز به ترکمنستان به طور کامل قطع شد. اما با تغییر خطوط لوله گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب، توانسته ایم تداوم گازرسانی به کشور را تا کنون حفظ کنیم.

وزیر نفت در عین حال از تداوم گازرسانی در کشور صحبت کرد، اما در این مدت گازرسانی در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با مشکل جدی مواجه است. گاز بسیاری از شهرهای این استان ها قطع شد و ادامه خاموشی و افت فشار گاز در برخی شهرها بازار خرید و فروش لامپ نفتی، بخاری برقی و حتی سیلندر گاز را داغ کرده است.

قیمت یک چراغ نفتی چقدر است؟

بررسی ها نشان می دهد سرمای بی سابقه در سراسر کشور باعث افزایش قیمت لوازم گرمایشی قدیمی به ویژه لامپ های نفتی قدیمی شده است.در حال حاضر یک عدد چراغ نفتی جدید والر در فروشگاه اینترنتی با قیمت پنج میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد. تومان. قیمت دست دوم این چراغ نفتی در این سایت سه میلیون و 900 هزار تومان است.93 خبر خاکستری

کمبود و قطعی گاز، فروش پول نفت را داغ و البته نجومی کرده است. در حال حاضر یک بخاری نفتی نو در فروشگاه اینترنتی پنج میلیون تومان قیمت دارد، در این سایت یک چراغ نفتی که به گفته مالک 40 ساله است، پنج میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.94 خبر خاکستری

در این میان بازار خرید و فروش کپسول گاز نیز رونق دارد. در حال حاضر بسیاری از خانواده ها به ویژه روستاییان مجبور به تهیه کپسول برای زنده ماندن در سرمای سخت هستند. بررسی ها نشان می دهد قیمت کپسول های گاز به بالای 750 هزار تومان رسیده است. در حالی که قیمت کپسول گاز قبل از سرما کمتر از 500 هزار تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید