بازار داغ نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر

با پایان فصل و باز شدن پنجره نقل و انتقالات، شایعات داغ بازار و بمب های نقل و انتقالاتی نقش اصلی را در فوتبال بازی می کنند. پس از پایان لیگ بیست و یکم، همه تیم ها در تلاش هستند تا به بهترین نحو برای فصل آینده آماده شوند. تیم های استقلالی پایتخت بعد از قهرمانی حال و روز خوشی ندارند و بدون سرمربی در مخاطره آمیزترین شرایط فصل آینده قرار دارند و شگفت زده شده اند. از سوی دیگر دو تیم فولاد لیگ برتری هم نمی خواهند از سرخابی ها عقب بمانند و به فکر تقویت تیم های خود برای رقابت در لیگ و آسیا هستند. نگاهی می اندازیم به شایعات و خریدهای لیگ برتر تا اینجای فصل:

استقلال؛ قهرمان شکست ناپذیر، آینده نامشخص!

استقلالی ها پس از قهرمانی در لیگ برتر فرصت چندانی برای شادی نداشتند و خیلی زود جدایی از مجیدی تلخ شد. در شرایطی که مدیران استقلال تلاش می کنند هر چه زودتر سرمربی جدید خود را انتخاب کنند، پرسپولیس خریدهای موفقی انجام داده و هواداران نگران این هستند که استقلال در نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشته باشد و تاخیر در انتخاب مربی منجر به قهرمانی قهرمان لیگ شود. 21 نمی تواند تیم خوبی را برای فصل آینده ببندد. استقلالی ها تمدید با بازیکنان و خرید بازیکن جدید را به بعد از تعیین سرمربی موکول کردند و مدیریت از بازیکنان خواست تا با نظر سرمربی جدید آینده خود را تعیین کنند. با این حال شایعاتی مبنی بر پیوستن بازیکنانی مانند سعید صادقی، کاوه رضایی، محمد نادری، علی کریمی، علیرضا کوشکی، یاسین سلمانی و محمد محبی به جمع آبی پوشان شنیده می شود اما نکته مورد توجه هواداران، موضوع بازیکنانی مانند وریا گفوری، سیلوا است. ، عارف گلمی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرمان رمضانی، مهدی مهدی پور، محمد دانشگر و حسین حسین زاده که قراردادشان به پایان می رسد و چون جزو بازیکنان اصلی فصل گذشته هستند، تمدید خریدشان حائز اهمیت است، خیس است. آبی ها نیز منتظر هستند مرادمند و یزدانی، دو کاشف این تیم، در ابتدای فصل این تیم را همراهی کنند.

بازار داغ نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر

پرسپولیس؛ به دنبال احیای شکوه

بازیکنان پرسپولیس که پس از پنج فصل طناب رقیبشان بر خلاف آبی ها پاره شد، این انتقال را با قدرت شروع کردند و تا این لحظه پس از تمدید قرارداد با مهدی ترابی، با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی، گنجی و دانیال اسماعیلی فر قرارداد امضا کردند. شنیده ها حاکی از آن است که این تیم به زودی با بازیکنانی چون سروش رفیعی، سجاد شهبازاده و گلسیانی از سپاهان و میلاد زکی پور از گل گهر به توافق خواهد رسید و حتی قرمزها نیز در تلاش برای جذب یک مهاجم با کیفیت و مدافع خارجی هستند. از طرفی به نظر می رسد باشگاه با بازیکنان جدیدش پای خود را به روی هر دو بازیکن باز کرده است. حامد لک و رامین رضایان اگرچه در روزهای اخیر مدیران باشگاه پرسپولیس تاکید کرده اند که لیست جدایی از این تیم هنوز مشخص نیست اما شرایط فعلی نشان می دهد که رامین رضایان از این تیم جدا شده و دیگر جایی در لیست نخواهد داشت. برای فصل آینده

بازار داغ نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر

وضعیت حامد لاک دروازه بان پرسپولیس نیز با وجود جذب علیرضا بیرانوند مشخص نیست. او یک فصل دیگر با سرخپوشان قرارداد دارد و تنها در صورت تمایل می تواند از این تیم جدا شود و در غیر این صورت فصل آینده نیز در این تیم باقی خواهد ماند. به نظر می رسد پرسپولیس در تابستان حداقل 8 خروجی داشته باشد و البته ممکن است در صورت تعیین جایگزین های مناسب، این تعداد افزایش پیدا کند. به این ترتیب قهرمان 5 فصل اخیر لیگ برتر تابستان بسیار شلوغی خواهد داشت و باید منتظر ادامه نقل و انتقالات پرسپولیس برای فصل آینده باشیم. همانطور که شنیدیم حداقل یک دروازه بان، یک دفاع راست، یک دفاع چپ، دو مدافع میانی، یک هافبک و دو مهاجم در لیست خروجی پرسپولیس وجود دارد و گل محمدی به زودی با درویش دیدار خواهد کرد تا مازاد مدیرعامل را بدهد. لیست پرسپولیس

فولاد خوزستان; لیگ قهرمانان آسیا با نگاه به لیگ

پس از قطعی شدن حضور نکونام در خوزستان، این تیم حالا باید با توجه به صعود این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، خود را برای این رقابت ها و لیگ بیست و دوم آماده کند. نکونام قطعا برای فصل آینده برنامه بسیار ویژه ای خواهد داشت. احسان مرادیان تاکنون از فولادی ها جدا شده و علیرضا کوشکی در رادار آبی پایتخت قرار دارد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که سعید حقایی که فصل موفقی را در پرسپولیس سپری نکرد، از سوی فولاد خوزستان نامزد شد. مردی که قرارداد 2 ساله اش با پرسپولیس در پایان لیگ بیست و یکم به پایان رسید، گفته می شود از لیست یحیی گل محمدی برای فصل آینده خارج شده و یکی از بازیکنانی است که برای فصل آینده برای یک تیم از جمع سرخ پوشان جدا می شود. به جز پرسپولیس آقا اگر مهدی شیری به فولاد برود و در این تیم بماند مدافع راست قرمزها در این تیم می شود.

بازار داغ نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر

سپاهان؛ سبد خرید پرسپولیس

زردپوشان اصفهان نیز مانند استقلالی ها کار خود را در نقل و انتقالات بدون سرمربی آغاز کردند. بازیکنان سپاهان بر خلاف آبی ها منتظر تعیین سرمربی نبودند و تاکنون دانیال اسماعیلی فر از این تیم کنار گذاشته شده است. اما پرسپولیسی ها علاوه بر اسماعیلی فر به دنبال جذب سروش رفیعی، گلزیانی، سجاد شهبازاده و امید نورافکن نیز هستند. یاسین سلمانی بازیکن جوان سپاهان (کاپیتان تیم ملی امید) نیز در رادار باشگاه های کالانوی و استقلال قرار دارد. تنها شایعاتی که در مورد ورود زردپوشان شنیده می شود جذب رامین رضایان و گادوین منشا آقای گل فصل گذشته لیگ است که به نظر می رسد این انتقال تنها در صورت جدایی شهبازاده از این تیم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید