بازار شب برداشت هندوانه یلدا در روزهای سرد پاییزی گرم است


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917313

هندوانه های شیرین و قرمز هرمزگان علاوه بر تامین نیاز بازار استان، به سراسر ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود، از این رو سفره شب یلدای آن ها با هندوانه های خوش رنگ و خوشمزه هرمزگانی رنگارنگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ این روزها پاییز زیبا آخرین نفس هایش را می کشد و برگ های درختان کم می شود و خالی می شود و این یعنی سرما در راه است.

شب یلدا که آخرین شب پاییز بود؛ زیبایی و خاطره این فصل زیبا در ذهن می ماند، شب یلدا و دور هم جمع شدن خانواده ها دور صندلی و خوردن شیرینی و انار و هندوانه و آجیل و قصه گفتن برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با لباس های قرمز و سبز از بچه ها همه درست می کنند. خاطره ای شیرین از پاییز و آخرین شب یلدا در افکار عمومی.

کمتر از ده روز مانده به شب یلدا، خانواده های هرمزگانی برای خرید شب یلدا تلاش می کنند و از سوی دیگر عید برای برخی کشاورزان، برداشت هندوانه خارج از فصل است.

استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان از جمله مناطق مستعد کشت هندوانه خارج از فصل است و کشاورزان هرمزگانی در بیش از هشت هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی خود با توکل به خدا هندوانه می کارند.


5ef1a71f 7eb8 483e 8b08 1ad1c7196905 خبر خاکستری


سفره های یلدا با هندوانه های خوشمزه و خوش رنگ هرمزگانی رنگ آمیزی شده است

کشت هندوانه شب یلدا در مزارع و دشت های هرمزگان تا اوایل مهرماه آغاز می شود و برداشت این میوه خوش طعم از نیمه دوم آذرماه آغاز می شود.

هندوانه های شیرین و قرمز هرمزگان علاوه بر تامین نیاز بازار استان، به سراسر ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود، از این رو سفره شب یلدای آن ها نیز به رنگ هندوانه های هرمزگانی است.

شهرستان های میناب، رودان، بندرعباس و جاسک از جمله مناطق مستعد کاشت هندوانه هستند و امسال بازار محصول این میوه خوشمزه داغ است.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی، هرمزگان رتبه اول تولید هندوانه در خارج از فصل را دارد و بیش از 70 درصد هندوانه کشور شب یلدا از هرمزگان تامین می شود.


9f312e05 b489 4624 a31e 0216e8f61c4c خبر خاکستری


صادرات هندوانه هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس

حسین شرفی مدیر جهاد کشاورزی منطقه جاسک گفت: برداشت پاییزه هندوانه در شب یلدا از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهستان لیردف این شهرستان آغاز شد.

شرفی افزود: پیش بینی می شود امسال برداشت هندوانه 70 هزار تن باشد و بخشی از نیاز بازارهای داخلی را تامین کند.

وی گفت: روستاهای دهستان سورک دهستان لیردف یکی از مناطق مهم عرضه هندوانه شب یلدا در این شهرستان است.

شرفی خاطرنشان کرد: هندوانه های تولید شده علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود. برداشت پاییزه هندوانه از اوایل آذرماه شروع شده و تا اواسط دی ماه ادامه دارد.


6525c0b4 463a 4b91 ad49 a3df6b1b0440 خبر خاکستری


پیش بینی برداشت 80 هزار تنی هندوانه در شب یلدا در سیندرک

عباسی مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخشدار سندرک با اشاره به آغاز برداشت هندوانه شب یلدا از اراضی کشاورزی این منطقه گفت: امسال حدود 80 هزار تن هندوانه شب یلدا جمع آوری و ارسال می شود. مناطق مختلف استان و کشور.

عباسی گفت: برداشت هندوانه تا پایان آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید