قیمت گرم اقلام در بازار سرد شب چله / یلدا; برای مردم شیرین نیست

ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792281

گرانی و گرانی شب یلدا، توده های مردم را کوچک و کوچکتر کرد و بسیاری از خانواده ها توان پرداخت یک دوره یلدا را نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، تنها در چند قدمی غارت پاییز، صدای زمستان به گوش می رسد، فصلی که زمین توری سفید بر تن دارد و دانه های برف نه تنها از سقوط نعمت های الهی خبر می دهد، بلکه از دید چشم ها نیز خبر می دهد. برای هر رهگذر نمایش داده می شود.

کمتر از شش روز تا فرا رسیدن بلندترین شب سال باقی مانده است، شبی که حدود یک دقیقه بیشتر از تمام شب های سال است و اوج چند هزار سال زمستان را رقم می زند.

شب یلدا یکی از اعیاد باستانی است که بین اقوام مختلف با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود، اما از گذشته تا کنون مهم‌ترین هدف این جشن این است که همه اعضای خانواده در خانه بزرگترها جمع شوند تا کمی از هم جدا شوند. لذت بردن.

1 خبر خاکستری

تعطیلاتی که نوید زمستان را می دهد

در گذشته صندلی بود و همه خانواده ها دور کرسی می نشستند، هندوانه، آجیل، انار، شیرینی و سایر تنقلات روی صندلی برای پذیرایی از میهمانان تهیه می شد، شاهنامه خوانی و تفال حافظ نیز از مهمترین برنامه های همیشگی امشب است. از خاطره بود

حمل تنقلات همراه با هدایایی برای جوانان به صورت مسافرخانه از دیگر رسوم شب یلدا است که خانواده داماد پس از پیچیدن و تزیین تنقلات زیادی به خانه عروس می آورند که البته در تمام نقاط کشور این مراسم انجام می شود. با برچسب.و آداب و رسوم خاصی رعایت می شود.

کم کم جشن شب یلدا دستخوش تغییراتی شده و امروز ماراتنی برای برگزاری این جشن ایجاد شده است، بنابراین مجلل ترین سفره شب یلدا به گونه ای چیده شده است که با انتشار در اینستاگرام، لایک بیشتری داشته باشد، در حالی که در گذشته با هم بودن به عنوان یک خانواده مهمترین هدف این شب طولانی بود.

محو سنت ها و آیین های کهن

این روزها در میان تبلیغات در فضای مجازی و بازار، شاهد تم های شب یلدا هستیم. پیر باش

گرچه شرایط اقتصادی و گرانی، اجرای این آیین را ناکارآمد نکرده است، اما به دور از این همه تجملات می توان شبی سرشار از مهربانی، در کنار هم بودن و شب مانی تا طولانی ترین شب سال به طولانی ترین شب پر از خاطره بلند شو

2 خبر خاکستری

این روزها گوشه و کنار بازار نوید آمدن زمستان و شب یلدا را می دهد، سینی های پر از آجیل و تنقلات، انار قرمز، هندوانه و میوه های دیگر در بازار فراوان است، اما گرانی اقلام مشتری را دست خالی به خانه می برد. .

با نزدیک شدن به شب یلدا قیمت اقلام و خوراکی های شب یلدا چندین برابر شد و بخشی از این افزایش خودسرانه قیمت ها ناشی از عدم نظارت بود و این بازار شب یلدا را در سرما فرو برد.

قیمت های خیره کننده غذاهای شب یلدا

امیری یکی از شهروندان لرستانی که برای تهیه اقلام شب یلدا از بازار خرید می کند در گفت و گو با سفیرافلاک می گوید: قیمت ها بسیار بالا رفته، قیمت انار چند روز پیش به 10 هزار تن رسیده است، اما امروز کمتر از 20 «هزار گوجه فرنگی در بازار نیست.

وی افزود: در برخی فروشگاه ها قیمت انار به 30 هزار تومان، سیب بهشتی به 35 هزار تومان و سیب و پرتقال از 15 هزار تا 20 هزار تومان رسیده است که امروز باید نظارت بیشتری شود.

281906be 1b9c 4ab3 bffc efab66a3dfff خبر خاکستری

این شهروند لرستانی گفت: تصمیم گرفتم یک کیلو آجیل بخرم که قیمت آن بالای 300 هزار تن است و توان خرید آن را ندارم، شیرینی خشک که کمتر از 80 هزار تن نیست و کیک شب یلدا بیشتر است. از 150000 تومان ..

امیری گفت: با همین پولی که دارم باید کمتر از همه خریدها بکنم تا بتوانم شب یلدای کوتاهی را تهیه کنم و هر سال سفره شب یلدا آب می شود و کوچکتر می شود.

وی گفت: در گذشته لباس شب شب یلدا با قیمت بسیار کمتری عرضه می شد و همین امر باعث رونق مهمانی ها می شد، اما اکنون قیمت ها خیره کننده است و بچه ها برای طولانی ترین شب سال بسیار مشتاق هستند. امشب باید جشن بگیریم

کاهش 60 درصدی فروش خشکبار

حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف لرستان در گفتگو با سفیرافلاک گفت: نظارت بر بازار توسط اکیپ ها از چند روز پیش در شب یلدا آغاز شد و هر روز صبح و عصر بازار را رصد می کنند.

وی با اشاره به قیمت آجیل در بازار افزود: قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است اما از سوی دیگر همین افزایش قیمت باعث کاهش 60 درصدی فروش خشکبار شده است. نسبت به سال قبل.

673e9659 f937 480d bbe1 47e98fc2b6aa خبر خاکستری

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: قیمت شیرینی با حدود 20 درصد افزایش به 40 هزار تن در هر کیلوگرم رسیده است که با نوع خامه و کیک متفاوت است. همچنین قیمت انار از 10000 تا 30000 تومان در بازار است که این قیمت به کیفیت برمی گردد و برخی با سلیقه آن را اعمال می کنند.

رحیمی بیان کرد: گشت هایی برای شب یلدا برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در نظر گرفته شده است اما لازم است با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط از گرانی های متعدد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید افزایش یا بی نظمی های خودسرانه قیمت ها را گزارش کنند تا به موقع نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید