بازدید 3 ساعته از محسنی اژه ای از بندر شهید رجایی

بازدید 3 ساعته از محسنی اژه ای از بندر شهید رجایی

روز جدید رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، روند واردات، صادرات، حمل و بارگیری کالاهای اساسی را بررسی و از نزدیک در جریان مسائل مربوطه در این حوزه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه صبح امروز در ادامه سفر خود به هرمزگان از بندر شهید رجایی بازدید کرد.

حجت الاسلام محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه که شب گذشته بدون هیچ تشریفاتی و بدون اطلاع قبلی با پرواز عادی وارد بندرعباس شد، برنامه های خود را در استان های هرمزگان و بندرعباس با بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی آغاز کرد.

ناخواسته در GDP هم از انبار بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، روند واردات، صادرات، حمل و بارگیری کالاهای اساسی را بررسی و از نزدیک در جریان مسائل مربوطه در این حوزه قرار گرفت.

وی همچنین از انباری بازدید کرد که مقامات می گویند 4000 تن گچ در آن پوسیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای در این بازدید سه ساعته موضوع ساماندهی انبارها و رفع مشکلات دفع کالاهای متروکه و مواد اولیه تولیدی در بنادر و گمرکات را نیز مورد تاکید قرار داد.

رئیس کل دادگستری ابتدا وضعیت بنادر و گمرکات استان هرمزگان را از طریق دریا رصد کرده و از روند تردد و پهلوگیری کشتی های باری در این بنادر و گمرکات و سازوکارهای نظارت و کنترل در آنها مطلع می شود. .

در این بازدید دریایی، گزارشی از اقدامات انجام شده برای رصد و پایش کشتی های تردد در بنادر و اسکله استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های عملیاتی بنادر استان و همچنین بندر شهید رجایی و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از قاچاق کالا در این بنادر ارائه کردند. رئیس قوه قضائیه

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز گزارشی از اقدامات ویژه قضایی برای رصد و پایش کشتی های پهلو گرفته در بنادر و اسکله های استان به ویژه بندر شهید رجایی ارائه کرد. وی همچنین بر لزوم تضمین سلامت و عادلانه بودن کالاها و محموله های وارداتی تاکید کرد.

ضرورت تقویت نظارت بر بنادر و گمرکات کشور

حجت الاسلام محسنی اجایی در بازدید از بنادر و گمرکات استان هرمزگان و بندر شهید رجایی پس از اطلاع از میزان کالاهای وارداتی به این بنادر و درصد کشفیات کالای قاچاق بر تقویت نظارت و کنترل تاکید کرد. ارز به دلار و کالا و آسیب به اقتصاد کشور و تولید ملی در این حوزه بر لزوم همکاری همه جانبه بین دستگاهی برای مقابله سیستمی با ترافیک سازمان یافته تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: گمرکات و بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی را برای تشدید کنترل‌های مبارزه با قاچاق کالا و تسریع در ترخیص کالا انجام داده‌اند. و اظهار داشت: اینکه کشتی حامل کالای ثبت شده ۴ تا ۵ ماه تاخیر در بندر داشته باشد و محموله آن که گاهی نیاز اساسی کشور و مردم است، تخلیه و رهاسازی نشود قابل قبول نیست. وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی باید در این زمینه هماهنگی و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

جلوگیری از تاخیر در کشتی های حامل کالاهای ضروری

در این بازدید، مسئولان ذی ربط مجتمع بندری شهید رجایی از جریمه 25 هزار دلاری روزانه برای تاخیر کشتی های توقف شده در مجتمع بندری خبر دادند و بر تخلیه و رهاسازی سریع محموله های آنها تاکید کردند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی در یکی از انبارهای این مجتمع بندری که از سال 98 تاکنون 4000 تن گچ پوسیده در آن انبار شده است، از مسئولان مربوطه در ادارات بنادر و کشتیرانی و گمرک بازدید کرد. «استان هرمزگان» و «ایموتی» علت این اتفاق را جویا شدند و گفتند که تا پایان بازدید، اسناد و مدارک هر یک از ادارات بنادر، گمرکات و املاک در خصوص این محموله و اقدامات انجام شده در مورد آنها را ارسال کردند.

توسعه و گسترش گمرکات هوشمند، راه اندازی و توسعه سامانه های الکترونیکی، رفع مشکلات سامانه های موجود، افزایش انگیزه مبارزه با قاچاق بین مسئولان و مردم، همگرایی و همکاری دستگاه ها برای تکمیل فرآیند مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر موارد است. نکات برجسته رئیس قوه قضائیه. جهت مقابله با پدیده قاچاق سودمندتر و ملموس تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی همچنین بر عزم قوه قضائیه برای پیگیری و اجرای راهبردهای عملیاتی مبارزه با جدیت قاچاق کالا در راستای تعهدات ذاتی قوه قضائیه مبنی بر حفظ حقوق عامه تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری در همین بازدید بر رفع ابهامات مشخص شده در بنادر تاکید کرد و بر این اساس بارها از کارکنان حاضر خواست تا با استعلام و بررسی فوری به سوالات و ابهامات در بازدید در محل پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همچنین در بازدید از مجتمع بندری از چند کانتینر کالای رها شده در یکی از انبارهای بندر شهید رجایی بازدید و در خصوص زمان ورود، علت ترخیص نشدن، زمان دقیق اظهار این کالاها برای رهاسازی به گمرکات و سازمان اموال با طرح این سوال که آیا کالا متعلق به بخش خصوصی است یا دولتی و چرا نیمی از ظرفیت برخی کانتینرها خالی است و تاکید کرد: باید هزینه امحای آن گرفته شود. از کالاهای فاسد

رئیس قوه قضائیه با توجه به وضعیت موجود در برخی از انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی که حاوی کالاهای متروکه و فاسد هستند، نحوه ورود کالاها به کشور و به دلیل مغایرت یا تخلف و جرایم، ترخیص کالا به کشور می باشد. را غیر معقول دانسته و موجب فساد و ترک آن شده و سپس برای تخریب آن هزینه کرد، آن را غیرمنطقی و غیر معقول دانست و بر لزوم اتخاذ تدابیر و راهکارهای ویژه برای جلوگیری از شکل گیری این گونه اقدامات زیانبار تاکید کرد.

گفتنی است، در این بازدید سید عبدالمجید اجتهادی، مدیر عامل سازمان اموال، علی معیدی، رئیس یگان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و محتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید