تمرکز محسنی اژه ای بر ایجاد شفافیت کامل در فرآیندهای بورس


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821281

رئیس قوه قضائیه همچنین به لزوم ایجاد شفافیت کامل و رفع تمامی ابهامات در فرآیندهای بورس توسط کارکنان بازار سرمایه اشاره کرد که اخیرا در راستای شفاف سازی فرآیندهای بورس و رفع دغدغه های مردم و سرمایه گذاران گام برداشته اند. -سیستم های معاملاتی خطی ارائه شده توسط کارگزاران ارزشمند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی صبح امروز در جلسه شورای عالی قضایی با گرامیداشت وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به نقش تاثیرگذار این بانوی بزرگوار در دستیابی به اسلام اهداف و اهداف والای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دارایی خود را در راه گسترش اسلام صرف کرد و آن را الگوی ارزشمندی برای همه زنان و انسانها دانست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از تمامی خیرین و نیکوکارانی که در ماه مبارک رمضان سفره های خیرخواهانه خود را توزیع کردند و مانع خاصی برای کمک و مساعدت به زندانیان نیازمند و واجد شرایط نبودند تقدیر کرد.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر لزوم ایجاد شفافیت کامل و رفع ابهامات در فرآیندهای بورس

رئیس قوه قضائیه همچنین به لزوم ایجاد شفافیت کامل و رفع تمامی ابهامات در فرآیندهای بورس توسط کارکنان بازار سرمایه اشاره کرد که اخیرا در راستای شفاف سازی فرآیندهای بورس و رفع دغدغه های مردم و سرمایه گذاران گام برداشته اند. -سیستم های معاملاتی خطی ارائه شده توسط کارگزاران ارزشمند.

20 آذرماه سال گذشته رئیس قوه قضائیه در دیدار با کارکنان سازمان بورس، توصیه ها و نکاتی را مبنی بر لزوم شفاف سازی و رفع ابهامات در فرآیندهای بورس بیان کرد و به صراحت اعلام کرد: قابل دسترسی هستند، اما سهامداران عادی می توانند یک حداکثر 5 خط سفارش آنلاین که منجر به رانت و فساد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جلسه امروز شورای عالی قضایی با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای و تجلیل از شهدای هسته ای کشور، بر نقش ارزشمند این شهدای والامقام در تولید انرژی برای ایران اسلامی تاکید کرد. در ایران اسلامی برقرار است و در هیچ کشور دیگری وجود ندارد و این به برکت خون پاک شهدای والامقام ماست.

رئیس قوه قضائیه پس از جلسه امروز نسبت به اغتشاشات دشمنان و صفت شیطانی شیطان بزرگ و صهیونیست ها که در سال های 1377 تا 1400 نتوانسته اند توطئه های خود علیه امنیت مردم ایران را پیش ببرند، هشدار داد و گفت: گواه این است که عده ای با دروغ پردازی و اختلاف افکنی بین مردم و مسئولان و تلاش برای ایجاد اختلاف بین ایران اسلامی و همسایگانش و نیز ناسزاگویی در سطح جامعه، قصد شورش در کشور اسلامی ما را دارند.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: ممکن است فردی در زمینه رعایت موازین شرعی و سایر مقررات به دلیل سهل انگاری یا دلایل دیگری که در جای خود نیز قابل بحث است مرتکب خطا یا گناه شود. سازماندهی شده نیت و هدف هتک حرمت را در جامعه اسلامی خود دنبال کنیم و قصد داریم ارزش ها و ارزش های اسلامی مورد قبول مردم خود را بپرستیم و در مقابل قانون ایستادگی کنیم و در نتیجه احساسات مردم متدین ایران اسلامی را جریحه دار کنیم. به همین دلیل است که ما مسئولان به ویژه در قوه قضائیه مسئولیت سنگین و مضاعفی در برخورد با این ناهنجاری ها داریم.

وی گفت: «برخی از این ناهنجاری های سازمان یافته مقدمه ای برای به خطر انداختن امنیت مردم ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی با توصیه به همه مسئولان در قوای مختلف، از آنان خواست تا نسبت به رعایت و رعایت موازین و ارزش‌های جامعه اسلامی توسط خود و مجموعه و محیط کار خود اهتمام ورزند.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مزایای فضای مجازی و لزوم استفاده و حمایت از آزادی های قانونی جامعه در این حوزه، به شورای عالی فضای مجازی نیز توصیه کرد با توجه به اینکه بسیاری از دروغ ها و جعل ها هستند. با هدف تأثیرگذاری بر محیط امن و آرام افرادی که به فضای مجازی پمپاژ می شوند تا اقدامات فوری بیشتری را در راستای تعهدات قانونی خود در دستور کار قرار دهند.

پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی، قاضی با اشاره به اهمیت و ضرورت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور را موظف به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کرد. . انقلاب برای نظارت بر اجرای صحیح قوانین. فرهنگی باید بر همه مراجع نظارت داشته باشد و ابتدا این نظارت ویژه از قوه قضائیه طی دو روز آینده آغاز شود و نتیجه بررسی و نظارت به اطلاع مردم برسد تا مردم در جریان قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه در این خصوص گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) بررسی می کند که آیا قوه قضاییه به وظایف و مسئولیت های خود مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر موارد عمل کرده است یا خیر. قوانین و مقررات قابل اجرا و نتایج را هفته آینده بعد از رای گیری اعلام کنید.

وی ادامه داد: اینطور نیست که همه گزارش های سازمان بازرسی کل کشور از هر نظر محرمانه باشد. بنابراین سازمان راستی آزمایی باید نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط خود قوه قضائیه اقدام کند.

شهادت دو دانشجوی جهادگر حرم رضوی توسط شورای رئیس کل سازمان اطلاعات و امنیت کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اجایی ابعاد حقوقی مشکل گزارش شد و به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی توصیه کرد مشکل را که می‌تواند حلقه‌ای بین توطئه‌های مردم علیه امنیت باشد، تحلیل کرده و سرنخ‌هایی از ابعاد دیگر ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید