محسنی اژه ای: از عملکرد و لغزش یک داور ناراحت شدم

محسنی اژه ای: از عملکرد و لغزش یک داور ناراحت شدم

روز جدید : رئیس قوه قضائیه عدالت را یکی از وظایف مهم دولت می داند و گفت: “امروز مردم انتظار دارند که نظام اسلامی در همه زمینه ها عدالت را اجرا کند ؛” نه فقط عدالت در محکومیت.

رئیس قوه قضائیه گفت: دیروز گزارشی از یک نهاد نظارتی مبنی بر کار یک قاضی دریافت کردم که واقعاً مرا آزار داد که این مرد نه به خاطر فقر یا کمبود زندگی بلکه به خاطر هواهای نفسانی لغزش کرده است.

محسنی اژه ای در جلسه صبح امروز دوشنبه (23 آبان) شورای عالی قضایی از ولادت باسعادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) استقبال کرد و امام جعفر صادق (ع) فرمود: پیامبر بزرگ اسلام (ص) مظهر نور و نور خداوند است و رحمت الهی همواره امیدبخش و با طراوت و آرامش بخش بوده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همیشه در تاریکی به نور ، جهل و شگفتی نیاز است ، افزود: وقتی نور روشن می شود ، فرد از توهم نجات می یابد ، مگر اینکه خودش بخواهد به سمتی حرکت کند که منجر به سقوط شود. به

محسنی اژه ای با بیان اینکه ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در زمانی اتفاق افتاد که جاهلیت جهان را فرا گرفته بود و ظلمت انسان ها در رنج بود و مردم از ظلم و ستم ظالمان خسته شده بودند. به تاریکی موجود کمتر از سال کل فیل نیست ، زمانی که رسول خدا برای نجات بشر متولد شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در پرتو نور رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برخی از کاخ های ظلم فرو ریخت و آتش های فروزان خاموش شد و باید در پرتو این نور آتش ها را خاموش کنیم. که تا روز قیامت طول می کشد. و برای مقابله با ظلم و ستم. “

محسنی اژه ای ادامه داد: نور مقدس رسول خدا (ص) در وجود مقدس حضرت بقیه الله و حتی در زمان غیبت ایشان متجلی می شود ، اما فقیه جامع الشرایط همان راه را ادامه می دهد و کسی که طالب هدایت و کمال است ، راه همین است. برای او روشن است

رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری به عنوان انسانی گاهشمار ، موافق و متصل یاد کرد و با اشاره به اظهارات دیروز ایشان در خصوص سه ویژگی و ویژگی مهم پیامبر اکرم (ص) ، گفت امروز بیشتر از هر زمان دیگری با عدالت صبور هستند و ما به شدت به اخلاق نیاز داریم.

محسنی اجی افزود: صبر و استقامت در سفر به سوی خدا و تحمل سختی در انجام مسئولیت و مقابله با گناه و فشار شیاطین و دشمنان کار دشواری است و سختی های زیادی وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به افزایش وسوسه های شیطانی و هوای نفسانی و فشار دشمنان بیرونی در شرایط سخت کنونی، گفت: در زندگی و بلکه به دلیل تمایلات نفسانی دچار لغزش شده است.

محسنی اژه ای ادامه داد: شیاطین و دشمنان سعی می کنند از ضعف انسانی استفاده کنند و ما که می خواهیم پرچمدار انقلاب و نمونه خوبی در جهان باشیم باید بیشتر به بار مسئولیت توجه کنیم و گرفتار سختی ها نشویم. کاستی ها و فشارها. “بیایید خسته شویم.

رئیس قوه قضائیه عدالت را یکی از وظایف مهم دولت دانست و گفت: امروز انتظار مردم از نظام اسلامی این است که در همه عرصه ها عدالت را اجرا کند. نه فقط عدالت در محکومیت.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز که می‌خواهیم از انبیا، اولیاء و ائمه هدی اسوه حسنه پیروی کنیم، باید در همه بخش‌ها بر اساس عدالت عمل کنیم و تاکید کنیم، اما این امر این است که برای همه تصمیم‌ها و تصمیم‌گیری‌ها یک برنامه عادلانه تنظیم کنیم. مصوبات در این زمینه “

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی تصمیمی می گیریم یا قانونی تصویب می کنیم و بخشنامه ای صادر می کنیم ، باید فکر کنیم که این امر منجر به اجرای عدالت و گسترش عدالت شده یا برعکس ، رانت و انحصار ایجاد کرده و اختلاف طبقاتی را افزایش داده است. مردم را از فرصت محروم کرد.. “

محسنی اژه ای همچنین از اخلاق به عنوان نیاز امروز انسان یاد می کند و می گوید: “بیشتر مسئله اسلامی اخلاق است که به عدالت نیز منجر می شود و انسان را از هوای جسمانی مصون می دارد”.

وی افزود: گاهی اخلاق عملی از هرگونه گفتار و نوشتاری م effectiveثرتر است و با توجه به شرایط موجود ، باید صبر ، عدالت و پایبندی به اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه تمام اخلاق در وجود مقدس پیامبر اکرم و امامان تجلی می یابد ، تصریح کرد: اگر می خواهیم پیرو واقعی پیامبران و اولیای الهی باشیم ، باید رنگ خدا و رسول خدا را داشته باشیم. .

محسنی اژه ای افزود: بسیاری از مواقع مردم به راحتی زبان باز می کنند و حرف های نادرست می زنند، چیزهایی را می گویند که نمی دانند و توجیه نمی کنند و توجیه می کنند که دیگران چنین حرف هایی زده اند یا این گونه شایعات منتشر شده است.

وی افزود: در شرایط دشوار امروز ما باید از سرنوشت کسانی که در چهار دهه گذشته به دلیل سهل انگاری مرتکب اشتباه و انحراف شده اند درس بگیریم و از خدا ، قرآن و نماز و پیامبر اکرم و خانواده او ، که وسیله نزدیک شدن به خدا هستند تا خداوند لحظه ما را در برابر لغزش کنار نگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید