بازرگام، سیستمی که باید مادام العمر با آن آشنا باشید! / می شود توزیع هوشمند، معامله گران کوتاه مدت

ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789962

فروش اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب در چند استان کشور به صورت آزمایشی و رسمی آغاز شده است و شهروندان می توانند کالاهای سفارشی خود را بدون واسطه و با قیمت اصلی درب منزل تحویل بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ دولت برای تنظیم بازار برخی کالاها، سامانه اینترنتی به نام سامانه بازرگم (www.bazargam.com) را معرفی کرده است که کالاهای اساسی مانند مرغ منجمد، تخم مرغ، شکر، روغن و برنج را با قیمت های مصوب دولت عرضه می کند. این پروژه به زودی به طور رسمی راه اندازی می شود.

* بازاریابی سیستم های خرید آنلاین

به دلیل حجم زیاد ورودی سایت بازرگم، ممکن است در ساعاتی از روز دچار اختلال شود و سایت به درستی باز نشود. پس از اجرای طرح پایلوت، علاوه بر افزایش ظرفیت و ارتقای زیرساخت سامانه، پس از اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار، عناصر دیگری نیز به آن اضافه می شود.

* طرحی که دولت قبل موفق به اجرای آن نشد

طرح خرید اینترنتی گوشت و مرغ در سال 1397 نیز در دولت حسن روحانی با عنوان طرح فروش اینترنتی گوشت منجمد انجام شد که توزیع بد آن در هفته اول متوقف شد.

متقاضیان می توانند کالای مورد نظر خود را از طریق این سامانه سفارش دهند و کالا در کمتر از 24 ساعت با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

خرید اینترنتی برای کاربران خانگی محدودیتی ندارد و با ارسال به آدرس، محل خرید و خریدار مشخص می شود که این محصول مصرف خانگی یا غیر خانگی بوده است اما در عین حال اگر حجم خرید بیش از مصرف خانگی، قطعا خرید و فروش وجود ندارد.

بر اساس این طرح، خریداران هزینه ای بابت تحویل دریافت نمی کنند و در صورت بروز مشکل برای کالای خریداری شده، امکان عودت کالا وجود دارد.

خرید از این سامانه بیش از نرخ مصوب برای شهروندان هزینه ای ندارد و این بدان معناست که مردم تنها باید قیمت نهایی کالا را پرداخت کنند و هزینه دیگری را پرداخت نکنند.

* دست دلالان کوتاه شده است

در این سامانه نیز محدودیتی برای عرضه وجود ندارد، اما برای جلوگیری از انباشت و میانجی گری، هر فرد سالانه سهمیه ای برای مصرف دارد که بر اساس آن می تواند با خرید کالا، اقدامات لازم را برای جلوگیری از شکل گیری میانجیگری جدید انجام دهد. و میانجیگری از طریق این سیستم

مردم می توانند هر سال مقدار مشخصی کالا را به قیمت دولتی بخرند و باید مازاد خود را با قیمت آزاد از بازار خریداری کنند.

لازم به ذکر است قیمت های اعلام شده برای تمامی شهرها یکسان است و نظارت کامل بر این سامانه از طریق سازمان تعاون روستایی انجام می شود تا حقوق شهروندان تضییع نشود.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، فروش مرغ منجمد به قیمت مصوب کیلویی 20 هزار تن و شانه تخم مرغ 30 اونس به قیمت مصوب 43 هزار تن در هر کیلوگرم، قیمت برنج پاکستانی کیسه ای 10 کیلوگرمی 200 هزار تن است. و 10 کیلوگرم برنج هندی 185000 تن است. می رسد.

بنابراین زمانی که این طرح اجرا می شود، هر چه بیشتر از سیستم هوشمند استفاده کنیم، واسطه های کمتری بین آنها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید