قرارداد مادام العمر کی روش را تمدید کنید و تمام!

قرارداد مادام العمر کی روش را تمدید کنید و تمام!

مهاجم سابق تیم ملی ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد و با ناراحتی با ما صحبت می کند. جمشید شاه محمدی که در بین فوتبالیست ها به عنوان فردی شوخ طبع و بامزه شناخته می شود از درگذشت کریم باوی بسیار ناراحت است و…

بهتر است آخرین گفتگوی خبری شاه محمدی را خودتان بخوانید و بعد قضاوت کنید.

آقای شاه محمدی چه خبر؟

خبر خوبی نیست کریم باوی به این شکل عجیب و افسرده درگذشت و مجید پروین برادر علی آقا که برای پایه های پرسپولیس زحمت کشیده بود نیز دارفانی را وداع گفت. متاسفانه دوستان عزیزمان یکی یکی رفتند و…

مصاحبه شما را دیدیم که گفتید به پشتوانه کریم باوی افتخار می کنید. میشه بیشتر توضیح بدی

من هنوز هم همین را می گویم. کریم باوی استادانه بازی می کرد و همیشه برای هوا متوقف می شد. من مهاجمی ندیدم که مثل او بازی کند و باز هم می گویم افتخار می کنم که روی نیمکت این فوتبالیست بزرگ بودم.

شاید نسل جدید فوتبالدوستان ایران چیز زیادی از کریم باوی نمی دانند. به عنوان هم تیمی او در تیم ملی درباره این مهاجم بی عیب و نقص بیشتر توضیح می دهید؟

به نظر من کریم باوی یک فوتبالیست بزرگ و یک انسان صادق و صمیمی بود. شاید این سادگی و صداقت او را بسیار آزار دهد. زمانی در اواسط دهه 60 ستاره خط حمله تیم ملی ایران بود. در آن زمان مرحوم پرویز دهداری کریم باوی و جوانانی مثل ما را به تیم ملی دعوت کرد و برای آن مهم نبود اسم این بازیکن چیست و در چه تیمی بازی می کند. پرویز خان کریم باوی را در شاهین دیده و پسندیده بود و من هم خیلی جوان بودم که دعوت شدم. باور کنید من خودم مقصر بوده ام اما وقتی در تمرین تیم ملی غرغر کریم باوی را دیدم عصبانی شدم. او پرش های عجیبی داشت و با سرش به توپ ضربه می زد که از ضربه محکم تر بود. نمی توانم مثال بزنم و بگویم چه کسی مثل او بود چون منحصر به فرد بود.

علی دایی که این روزها معمولا کمتر در محافل مختلف دیده می شود به مراسم تشییع پیکر کریم باوی رفت. آیا چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

دم علی داغ است! علی دایی شاید با کریم باوی همبازی نبوده اما فوتبالش را به خوبی به یاد دارد. تمام مهاجمانی که در دهه 60 یا اوایل دهه 70 در فوتبال ایران به وجود آمدند، الگوبرداری از حرکات کریم باوی بودند. علی دایی هم بهترین گلزن تاریخ فوتبال بومی ماست و بزرگی که پیشکسوتش را فراموش نکرد. او می دانست که مراسم کریم باوی تا زمانی که بی بی سکینه به کرج برود می تواند آرام باشد و عظمت خود را نشان دهد.

بعد از شما علی دایی به تیم ملی معرفی شد. درست است، واقعی؟

بله، علی دایی خیلی خوب بود و با درخشش در باشگاه های تهران توانست نظر علی آقا پروین را به خود جلب کند و به تیم ملی دعوت شود. او شایسته آن دعوت بود و ببینید سال ها مهاجم نوک فیکس تیم ملی بود و آقای گل جهان شد. فوتبال ایران در دهه 60 و 70 مهاجمان بسیار بدی داشت و واقعا رقابت جدی برای دعوت شدن به تیم ملی وجود داشت. سال هاست که می بینیم فوتبال ایران یک مهاجم بی نقص تولید نمی کند. البته سردار آزمون به دلیل اینکه والیبالیست است خوب کار می کند اما تعداد بازیکنان مهاجم کم شده است.

شما ظاهرا یکی از مخالفان تمدید قرارداد کارلوس کی روش هستید. چرا؟

من با کارلوس کی روش مشکلی ندارم. اگر بخواهند می توانند از همین امروز قرارداد کی روش را با تیم ملی ایران تمدید کنند اما این رسم نیست. با هیچ معیاری نباید این اتفاق بیفتد چون هم مربیان خارجی و هم مربی داخلی داریم که شایسته تر از او هستند.

مثلا میشه اسم بذارید؟

نه! اسم نمی برم اما در فوتبال ایران مربیانی داریم که می توانند خیلی موثرتر از کارلوس کی روش باشند. این فرصتی که به او داده شد و توانست 3 جام جهانی را با ایران تجربه کند در اختیار هیچ مربی ایرانی قرار نمی گرفت. اگر مربی ایرانی بود و در جام جهانی 6 گل به انگلیس می زد، تیم را با خاک یکسان می کردیم اما به نظر می رسد کارلوس کی روش در فوتبال ایران مصونیت دارد. ما مربیانی می خواهیم که سبک بازی تیم ملی را تغییر دهند یا نسل جدیدی بسازند که راهش نیست. البته این نظر من در مورد فوتبال است که احتمالا مورد توجه دوستان قرار نمی گیرد!

دیدگاهتان را بنویسید