بازنشستگان از هدیه شب یلد دولت رئیسی بی نصیب نمی مانند

اولین شرطی که هر بار در اعطای وام 100 میلیونی بدون ضامن برجسته می شود این است که اعطای وام بدون ضامن به کارکنان دولت و مستمری بگیران و سایر افرادی که در آینده مشمول این وام خواهند شد باید دارای اعتبار مناسب باشند. رتبه بندی این بدان معناست که متقاضی وام بدون وثیقه نباید چک برگشتی یا وام معوق داشته باشد و باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

بازنشستگان از هدیه شب یلد دولت رئیسی بی نصیب نمی مانند

به همه حقوق بگیران و مستمری بگیران کشوری وام صد میلیونی بدون ضامن داده می شود. کارمندان دولت می توانند حقوق خود را ضامن وام و وجوه بانکی کنند و تا سقف صد میلیون تومان بدون ضامن از شبکه بانکی وام بگیرند.

وام صد میلیونی بدون ضامن مشمول مستمری بگیران تامین اجتماعی
جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن به شرح زیر است و به تدریج مشمولان اعلام شده را شامل می شود:

کارمندان و مستمری بگیران در مؤسسات عمومی غیردولتی

شرکت های معتبر بخش خصوصی که حقوق آنها در بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می شود

کارمندان، مستمری بگیران و مستمری بگیران مؤسسات دولتی

افراد فوق مشمول طرح اعتباری بدون ضامن از تسهیلات زیر برخوردار می شوند:

50 میلیون تومان: برای کسانی که رتبه اعتباری قابل قبولی دارند. به خاطر داشته باشید که هرچه امتیاز اعتباری کمتر باشد، مبلغ وام بدون تضمین کمتر خواهد بود.

100 میلیون تومان: اگر متقاضی رتبه اعتباری خوبی داشته باشد می تواند تا سقف 100 میلیون تومان از بانکی که حقوق خود را دریافت می کند وام دریافت کند.

در مرحله دوم مردم عادی می توانند بدون ضامن از بانک ها وام دریافت کنند. تصمیم ارائه این تسهیلات بدون ضامن از ابتدای هفته آینده در سراسر شبکه بانکی اجرایی می شود و جزئیات آن در آینده مشخص می شود.

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی مستمری بگیران از تامین اجتماعی
اولین شرطی که هر بار در اعطای وام 100 میلیونی بدون ضامن برجسته می شود این است که اعطای وام بدون ضامن به کارکنان دولت و مستمری بگیران و سایر افرادی که در آینده مشمول این وام خواهند شد باید دارای اعتبار مناسب باشند. رتبه بندی به این معنی که متقاضی وام بدون وثیقه نباید چک برگشتی یا وام معوق داشته باشد و باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

بنابراین اگر سابقه خوبی در پرداخت های بانکی و چک نداشته باشید و امتیاز اعتباری خوبی نداشته باشید، به طور خودکار واجد شرایط دریافت این وام نخواهید بود. بنابراین قبل از اینکه این وام برای عموم مردم موثر واقع شود، به فکر حل مشکلات بانکی و کسب امتیاز اعتباری بالا باشید.

در مرحله اول بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد موظف به اعطای این وام هستند که این بانک ها طبق توافقنامه ای اعلام آمادگی کرده اند که به شرح زیر است.

بانک ملی

بانک ملت

بانک سپه

بانک مسکن

بانک صادرات

بانک تجارت

بانک کشاورزی

بانک صنعت و معدن

بانک توسعه صادرات ایران

بانک توسعه تعاون

پست بانک ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

رفاه کارگران

شهر