بازوی تیم ملی در پوست گردو; لباس جدید به بازی با نیکاراگوئه نرسید!


ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910166

تیم ملی فوتبال ایران به دلیل نرسیدن محصولات جدید شرکت پوشاک ورزشی ایران از لباس های جدید خود مقابل نیکاراگوئه استفاده نکرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و نیکاراگوئه پنجشنبه شب هفته گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با برتری یک بر صفر سرخپوشان پارسی به پایان رسید.

اگرچه انتظار می رفت در دیدار فینال شاگردان کارلوس کی روش در ایران قبل از شروع رسمی مسابقات در قطر، لباس های جدید برای ملی پوشان استفاده شود، اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه پسران CQ همان لباس های قدیمی را به تن کردند. لباس فرم، ساخت مجید. ، مقابل نیکاراگوئه به میدان برود.

با وجود برگزاری مراسم رسمی اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال در ششمین دوره جام جهانی تاریخ ایران و سومین جام جهانی متوالی، لباس جدید سرخپوشان پارسی که با استقبال مردم و هواداران فوتبال مواجه نشد. تیم ملی در همان ویترین و جایی در رختکن ماند.تیم ملی در آخرین بازی در خانه بازی نکرد.

خداحافظی تیم ملی با برد کم مقابل نیکاراگوئه / ضعف خط دفاعی در شب مصدومیت شدید ابراهیمی

در مراسم سه شنبه شب در برج میلاد تهران بارها ادعا شد که تیم ملی در دیدار مقابل نیکاراگوئه لباس های جدیدی به تن خواهد کرد و با لباس های جدید خود مقابل تماشاگران به میدان خواهد رفت اما پیگیری ها نشان می دهد که فیرما مجید می تواند. به تعداد مورد نیاز لباس جدید را تا روز بازی اتحادیه فوتبال تحویل نداده و بنابراین از لباس های قدیمی استفاده شده است.

مدیرعامل این شرکت ایرانی که در مصاحبه های اخیر خود بارها کیفیت پوشاک شرکتش را با برندهای مطرحی مانند نایک یا آدیداس برابری می کند و یکی از مهمترین ویژگی های شرکت خود را قهرمانی در فدراسیون فوتبال عنوان کرده است. حراج راحت و سریع است، گویی در اولین تست منتشر نشده است.

به نظر می رسد دلیل برنده شدن این برند در حراجی که فدراسیون فوتبال ادعا می کند ربطی به واقعیت ندارد. چرا که با وجود همه تشریفات و ادعاها، تیم های جدید تمرینی، هتلی و رسمی تیم ملی هنوز به طور کامل ساخته نشده اند و در حال حاضر چیزی برای ارائه به فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

کارخانه پوشاک این برند ایرانی حامی تیم ملی فوتبال در شهر اندیمشک قرار دارد و مالک این برند مدعی است که تیم ملی از پارچه های درجه یک تایلندی استفاده می کند که هیچ تفاوتی با لباس های آلمانی و آمریکایی ندارد و مصوبات فیفا نیز در این زمینه دریافت شده است. با فرض صحت ادعا، دلیل تاخیر در این رسیدگی هنوز مشخص نیست.

4432c607 851e 4f90 b0a4 85a03f10bd07 خبر خاکستری

تیم ملی جام جهانی 2018 روسیه لباس رسمی مشخصی نداشت و در نهایت مشخص شد لباس شرکت آلمانی آدیداس به صورت خام در جایی خارج از مرزهای ایران خریداری شده و سپس شماره ها و اسامی بازیکنان با آرم فدراسیون روی آن درج شده بود و به همین دلیل امکان ارائه لباس قبل از جام جهانی وجود نداشت.

در جام جهانی 2022 قطر چند روز قبل از سفر به قطر از لباس رسمی تیم ملی رونمایی شد و قبل از جام جهانی نیز یک بازی دوستانه در نظر گرفته شده بود اما در شرایطی که بسیاری از تیم های ملی حداقل یک بازی گرم داشته اند. با لباس رسمی خود، این اتفاق برای ایران رخ نداد و برای کیفیت واقعی لباس تیم هنوز آزمون و خطا انجام نشده است.

اگر استانداردهای کارلوس کی روش با آن همه بصیرت و حساسیت خاص پرتغالی بودن سرمربی تیم ملی رعایت نشود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار محصولات خارجی-ایرانی برند مجید است. آن هم در آب و هوا و شرایط خاص خلیج فارس کشور کوچکی مثل قطر.

جدا از این سوالات؛ قیمت های نجومی نسخه بازیکن پیراهن جام جهانی تیم ملی فوتبال که برای فروش انبوه در نظر گرفته شده است، واکنش های منفی زیادی را در افکار عمومی به همراه داشته است. مبلغی در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان برای این لباس در نظر گرفته شده است که قطعا بازار پررونقی در بین هواداران تیم ملی نخواهد داشت.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید