غربی ها دست های اوکراینی را در پوست گردو می گذارند


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811412

اوکراینی ها کشور خود را گمشده می دیدند و به شدت به کمک و حمایت کشورهای اروپایی و آمریکایی متکی بودند، اما اینها پیامدهای اعتماد غرب و ایالات متحده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نیروهای روسیه صبح پنجشنبه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله ملی را علیه اوکراین آغاز کردند و از چند جبهه به اوکراین حمله کردند. روس ها که می گفتند نمی خواهند اوکراین را اشغال کنند، در روز دوم به حومه کیف رسیدند.
روسیه در هفته های اخیر به بهانه مانورهای نظامی 100 هزار نیرو در مرز با اوکراین مستقر کرده است. برخی کشورهای غربی گفته اند روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند، اما روسیه این اتهامات را رد کرده است، اما روسیه روز پنجشنبه به دستور پوتین عملیات نظامی ویژه ای را آغاز کرد.
اوکراین تا حدودی از تهاجم نظامی روسیه غافلگیر شد و به سرعت متوجه شد که کشورش از دست رفته است که در قالب حمایت غرب و آمریکا از رسانه ها صورت نگرفت. اوکراین با حمایت رسانه ها از حمایت غرب فریب خورده است، در حالی که کشورهای اروپایی به رهبری اروپا در عین حال از پاسخی هماهنگ، جامع و بی سابقه به حمله احتمالی روسیه صحبت کرده اند. اما تنها واکنش آنها تحریم بود که برای خیلی ها مهم نبود.
در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که مدت‌ها متعهد شده بود در حمله احتمالی روسیه به اوکراین، کی‌یف را تنها نگذارد، اعلام کرده است که به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد. او ممنوعیت اوکراین را رد کرد و گفت که این ممنوعیت منجر به رویارویی مستقیم با روسیه و منجر به جنگ در سراسر اروپا می شود.
در هر صورت باید توجه داشت که تنها اقدام عملی کشورهای غربی و متحدان آنها در سایر نقاط جهان در برابر تهاجم اخیر روسیه به اوکراین و در واقع در حمایت از اوکراین، تحریم افراد و نهادها در روسیه است. هدف غرب فلج کردن اقتصاد روسیه است، در حالی که روسیه قبلاً اعلام کرده بود که آماده مقابله با تحریم ها است.
با این حال، وضعیت فعلی اوکراین نتیجه اعتماد به غرب و ایالات متحده است. این کشورها با تحریک اوکراین و دادن وعده های توخالی این جنگ را آغاز کردند و امروز اوکراین را رها کرده و باعث آوارگی و مرگ شده اند. روابط روسیه و اوکراین بسیار قدیمی است، اما شاید بدون وعده های توخالی و حمایت آمریکا، چنین جنگی بین روسیه و اوکراین به این زودی آغاز نمی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید