بازپرداخت وام 20 میلیونی برای 20 سال ساخت مسکن در تهران


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843445

مدیرکل راه و شهرسازی تهران گفت: متقاضیان می توانند در طرح نهضت ملی مسکن تا سقف 600 میلیون تن در هر واحد وام ساخت و ساز با بازپرداخت 20 ساله دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل محبت خواه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرکسی که قصد ساخت و ساز در تهران را دارد می تواند از تسهیلات تا سقف 600 میلیون تن با بازپرداخت 20 ساله در قالب طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند و از این مزیت بهره مند شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ پروژه دولتی در شهر تهران در قالب نهضت ملی مسکن وجود ندارد، دولت تصمیم گرفته است برای املاک خود در این حوزه از بخش خصوصی تسهیلات پرداخت کند. سقف وام ساخت و ساز در تهران 600 میلیون تن است و به پروژه های صنعتی که از فناوری های نوین استفاده می کنند، اختصاص دارد. 450 میلیون تن تسهیلات به سایر سازندگان پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه نرخ سود این وام 18 درصد تعیین شده است، گفت: افرادی که در حال ساخت هستند و یا افرادی که پروژه هایشان نیمه کاره است می توانند وارد این روند شوند. وی ادامه داد: برخی از مزیت های ویژه این طرح دوره پرداخت طولانی 20 ساله و تخفیف پروانه های ساختمانی، خدمات مهندسی، بیمه و مالیات است و در واقع بخشنامه های مصوب شورای عالی مسکن برای این گروه از سازندگان نیز اعمال می شود.

محبت خواه تاکید کرد: سازندگان پس از تکمیل واحدهای خود این حق را دارند که واحدها را به افرادی به انتخاب خود که دارای شکل سبز رنگ «C» هستند واگذار کنند. در غیر این صورت به افراد واجد شرایط ارائه می کنیم. به این ترتیب امکان عرضه مسکن در تهران در قالب یک حرکت ملی در قالب ملک خود فراهم می شود.

وی همچنین به پرداخت اعتبار برای حمایت از سپرده های مسکن اشاره کرد و گفت: 100 میلیون تن وام اجاره در تهران، 70 میلیون تن در مراکز استان ها و 40 میلیون تن در شهرستان ها به متقاضیان پرداخت می شود. ثبت نام از 21 خرداد 1401 آغاز شده است و دارندگان قرارداد اجاره با کد رهگیری می توانند در سامانه طرح های نگهداری وزارت راه و شهرسازی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید