بازگشایی مراکز آموزشی باید با جدیت ادامه یابد

218323 425 خبر خاکستری

روز جدید : رئیس جمهور بر لزوم تزریق نوبت سوم واکسن کرون برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و شدت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش های حضوری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با تاج و تخت ملی به مناسبت روز جهانی سلامت، از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و تضمین سلامت انسان‌ها دانست.

رئیس جمهور “سلامت عامه” را اولویت اصلی دولت مردمی از بدو تاسیس خواند و با ابراز خرسندی از تاثیر واکسن رایج علیه تاج در کاهش عوارض و مرگ و میر، از جامعه سلامت، پزشکان، رسانه ها و سایرین خواست. دادگاه های تزریق دوز سوم، ترویج واکسن.

وی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و معتقدیم اگر اهمیت موضوع به خوبی برای مردم تبیین شود و قانع شوند قطعا به توصیه های مسئولان بهداشتی در کشور عمل خواهند کرد.

رئیسی با تاکید بر تداوم آموزش های حضوری در مراکز آموزشی کشور گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد که مهمترین آن افت تحصیلی است.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم توجه به رعایت نکات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزی علائم بیماری را داشته باشد، حضور در کلاس الزامی نیست، اما نباید باعث تعطیلی مدرسه و اختلال در حضور سایرین شود. دانش آموزان. .

وی همچنین بر نظارت و کنترل قیمت داروها تاکید کرد و گفت: قیمت داروها نباید افزایش یابد اما این موضوع قابل بحث نیست و نیاز به نظارت جدی و برخورد با تخلفات احتمالی دارد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش 50 درصدی سفرها در نوروز و کاهش 23 درصدی تصادفات فوتی در کشور از همه دست اندرکاران نظم و امنیت و خدمات رسان در این حوزه تشکر و بر تلاش و برنامه ریزی برای انجام این مهم تاکید کرد. کاهش تصادفات تا حد امکان

رئیس جمهور گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان از افزایش نشاط، امنیت و حفظ جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه های مسئول دارد.

دیدگاهتان را بنویسید