مدارس و مراکز آموزشی از 5 فروردین بازگشایی می شوند


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817882

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی تمامی مدارس و مراکز آموزشی از ۱۴ فروردین ماه بازگشایی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی شنبه شب در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی با حضور وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان وزارت بهداشت این موضوع را مطرح کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ستاد ملی تاج و تخت بر بازگشایی مدارس تاکید کرده است، افزود: کلاس های آموزشی برگزار شده است.

واحدی گفت: بر اساس جمع بندی، دانش آموزان باید در کلاس های درس با الزام به پوشیدن ماسک حضور یابند. مدیران مدارس نیز باید سیستم مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند و اگر دانش آموزی علائمی داشت، آن را از سایرین متمایز کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تمامی مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن تاج خوری مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قرارگاه تاج ملی نیز در خصوص دانشجویان و استفاده آنان از خوابگاه ها گفت: در این جلسه مقرر شد سه دوز واکسن به عنوان شرط استفاده از خوابگاه دریافت شود.

واحدی خاطرنشان کرد: با مساعدت و همکاری دستگاه های ذیربط می توان 13 فروردین را روز از سرگیری مدارس و دانشگاه ها نامید و تمامی کلاس ها تا پایان سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار می شود.

در این نشست محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بیان نقطه نظرات خود. کمیته فرعی آنها با اعلام آمادگی دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای بازگشایی از 4 فروردین بر سواد سلامت جامعه و لزوم یادگیری نحوه ادامه تحصیل در شرایط سخت تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید