بازگشت انتخابی تماشاگران زن به ورزشگاه آزادی!

ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و همین موضوع گمانه زنی های زیادی در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ایجاد کرده است. ضمن اینکه طبقه دوم ورزشگاه امکان سرویس دهی به تماشاگران را ندارد و بخشی از طبقه اول که تماشاگران زن در آن حضور داشتند در حال بازسازی است و این سوال به علامت سوال بزرگی در سرهای فوتبال تبدیل شده است. هوادارانی که باید در بازی دوستانه تیم های ملی ایران و روسیه حضور داشته باشند کدام قسمت از ورزشگاه باید در دسترس تماشاگران زن باشد؟

بازگشت انتخابی تماشاگران زن به ورزشگاه آزادی!

سیستم بلیط فروشی و سهمیه ای که وجود ندارد!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، حضور بانوان روز گذشته در ورزشگاه آزادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازی روز پنجشنبه با حضور هواداران به ویژه بانوان ایرانی و روسی برگزار می شود. علیرغم اینکه الان تعطیل است و حتی در تهران هم خلوت است اما شرایطی را فراهم کرده ایم که همه بتوانند از حضور در ورزشگاه استفاده کنند و فقط امیدواریم شرایط بازی ورزشی ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی برای ورزشگاه نیفتد. طرفداران.”

تاج از حضور بانوان در ورزشگاه صحبت کرد و سیستم فروش بلیت از دیروز شروع به کار کرد اما به جز ضلع روبروی جایگاه و طبقه اول جنوبی در جاهای دیگر امکان خرید بلیت وجود ندارد و بر خلاف گذشته. در مسابقات لیگ برتر قسمت ویژه بانوان در سیستم فروش بلیط وجود داشت که این گزینه برای بازی دوستانه تیم های ملی ایران و روسیه وجود ندارد! نکته مهم دیگر قیمت بلیت است که بر خلاف مسابقات لیگ برتر، مدیریت فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بلیت ها با قیمت کمتری در اختیار هواداران قرار گیرد که برای هر خرید مبلغ 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است. از هر بلیط

باز هم فشار فیفا، باز هم تماشاگران سفارشی؟

سال گذشته مدیریت فدراسیون فوتبال تلاش کرد زیرساخت های لازم را برای حضور تماشاگران زن در مسابقات لیگ برتر ایجاد کند و این اتفاق افتاد. ابتدا بانوان تماشاگر در طبقه اول ورزشگاه آزادی حاضر شدند و سپس به طبقه دوم رفتند و در شرایطی که گمان می رفت حضور بانوان در ورزشگاه ها ادامه خواهد داشت اما این اتفاق نیفتاد و بیشتر شد. بیش از 6 ماه از آخرین حضور آنها در ورزشگاه آزادی می گذرد.

فیفا بارها نسبت به عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها هشدار داده است و سال گذشته نیز اتفاقات تلخ و جنجالی در حاشیه دیدار تیم های ملی ایران و لبنان در مشهد رخ داد. حالا باز هم در فیفادی اسفند ماه، معمای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی مطرح شده و در شرایطی که امکان خرید بلیت برای تماشاگران زن وجود ندارد، به نظر می رسد مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال این هستند. می تواند سهمیه محدودی را با استفاده از تماشاگران انتخابی اختصاص دهد تا تیم های ملی ایران و روسیه را برای حضور تماشاگران زن در بازی دوستانه پر کند!

لازم به ذکر است در چند روز گذشته موضوع حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای 2 بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی روسیه و کنیا مطرح شده بود اما مدیران فدراسیون فوتبال توضیحی در مورد نحوه حضورشان در ورزشگاه اعلام نکرده اند و حالا نبود بلیت در سیستم نشان دهنده آن است. بخشی از ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران خط کش.

دیدگاهتان را بنویسید