بازگشت بیش از ۷ هزار زائر اربعین به کرمان


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897310

در هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان عنوان شد؛

هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز در تالار پیامبر اعظم (ص) استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در تالار پیامبر اعظم (ص) استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی جلالی با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین در نقاط مختلف استان و بیان اینکه مبدا یا مقصد پیاده روی امام زادگان هستند، گفت: خواستار ایمنی لازم هستیم. اقدامات لازم برای زائران و خانواده های آنان انجام شود.

مدیرکل سازمان کمک ها و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در این مدت 110 هزار آب معدنی، هزار و 600 کیسه آرد معادل 4 تن آرد، 20 هزار کیلوگرم برنج و 3 هزار کیلوگرم شکر تحویل و توزیع شد.

وی افزود: 50 میلیون تومان وجه نقد و اقلامی در اختیار موکب ماهان قرار گرفته است و دو موکب در خارج از استان در مرزهای میرجاوه و ایرانشهر فعال هستند.

احسان عراقی زاده گفت: تاکنون 750 دستگاه اتوبوس به مرزها اعزام شده اند که 25 هزار و 100 مسافر را جابجا کرده اند و تا روز گذشته 7 هزار و 200 زائر با 210 دستگاه اتوبوس به استان آورده شده اند.

مدیرکل ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: 50 مامور در قالب 8 تیم راهداری به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شده اند. باید گفت که امکانات استان کرمان در مرز شلمچه خوب است و بهتر است کرمانی ها برای بازگشت این مرز را انتخاب کنند.

سیدمحمد صابری با بیان اینکه نیروهای ما در مرزهای شلمچه و خسروی فعال هستند، گفت: یک مورد ابتلا به وبا گزارش شده و این فرد در بیمارستان زرند بستری شده است.

رئیس اورژانس کرمان افزود: مراسم جاماندگان راهپیمایی اربعین در جاده کرمان به جوپار برگزار می شود و به همین دلیل باید بستری امن برای تردد زائران و وسایل امدادی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به ازدحام بیش از حد مراسم و گرمای هوا احتمال گرمازدگی وجود دارد، باید موکب های آب معدنی و محل استراحت زائران در نظر گرفته شود و یا استراحتگاه هایی برای این منظور ایجاد شود. ضدعفونی توالت ها نیز باید در نظر گرفته شود.

صابری تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و طولانی بودن مسیر، سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای از حضور در محل خودداری کنند.

بهادر معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون 142 هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 113 هزار نفر ثبت نام خود را به پایان رسانده اند و مابقی نیاز به ثبت نام دارند. ثبت نام خود را تکمیل کنند. .

وی تصریح کرد: استان کرمان از نظر ثبت نام در سامانه سما در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

فتحی مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان گفت: یک میلیون و نیم کیلوگرم کالای ضروری موکب ها را از مرزها ارسال کرده ایم و تلاش می کنیم موکب ها را تا ایام شهادت فعال نگه داریم. امام رضا (علیه السلام) بازگشت موکب ها را در این هفته پیش بینی می کند.» اول مهرماه است.

علی بابایی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین در شهر کرمان گفت: این راهپیمایی از مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد تا حرم امام زادگان جوپار برگزار می شود و 96 موکب در حال برگزاری است. برای شرکت در این راهپیمایی اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: تمامی موکب های تانکر دارای مخزن آب هستند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز طرح ترافیکی را تهیه کرده است. همچنین در شهر کرمان از امامزاده محمد تا گلزار شهدا که قرار است پیاده انجام شود، موکب ها از پل شهید جمالی تا گلزار شهدای کرمان خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید