بازیکنان من مستحق نظر دادن نبودند/ اگر VAR بود 6 امتیاز بیشتر داشتیم

ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922466

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر لیگ ایران VAR داشت 6 امتیاز بیشتر می گرفتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از دیدار تیم های استقلال و تراکتورسازی تبریز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که منجر به پیروزی 2 بر یک شد، گفت: فکر می کنم در نیمه اول رفتار خوب و محکمی از خود نشان دادیم و رفتار کردیم. خوب و با تمرکز، فشار. ما چیزهای زیادی برای حریف خلق کردیم و جنگیدیم و به همه نشان دادیم که باید بازی را ببریم.

گلی که زدیم عالی بودن و کیفیت تراکتورسازی را توجیه نکرد
وی با بیان اینکه نسبت به بازی قبل نگرش متفاوتی از خود نشان دادیم، تصریح کرد: در نیمه اول موقعیت هایی داشتیم و شایسته این بودیم که با نتیجه پیش برویم. در نیمه دوم بازی را خوب شروع کردیم و اگر با بازی قبلی مقایسه کنیم بهتر بودیم با توپ و بدون توپ بازی کنیم. تیم ما اعتماد به نفس بالایی داشت و بازی کردیم. بازی مالکیت توپ را داشتیم اما متاسفانه گل خورده برتری و کیفیت آنها را توجیه نکرد و تراکتورسازی ظاهر خوبی نداشت.

عملکرد بازیکنانم عالی بود و نتیجه عادلانه بود
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: حتی با آن گل ناعادلانه و لحظاتی که می دانستیم فرصت بازگشت به بازی را نداریم، تغییراتی ایجاد کردیم و سیستم بازی را تغییر دادیم که جواب داد. این نتیجه کار سخت و ذهنیت برنده بازیکنانی است که باید همیشه این ذهنیت را داشته باشند. عملکرد بازیکنانم عالی بود. فکر می کنم نتیجه عادلانه است و ما بهترین بودیم. مقابل یک تیم بسیار خوب با بازیکنان خوب عملکرد خوبی داشتیم. بازی مقابل این تیم سخت است. فکر می کنم بازی امروز برای کسانی که آن را دیدند تماشایی بود. هر دو تیم عالی بودند.

بازیکنانم زحمت کشیدند و شایسته اظهار نظر نبودند
ساپینتو از نتیجه این دیدار ابراز رضایت کرد و یادآور شد: در شرایط بدی به این دیدار آمدیم و همه تحت فشار و ناراحت بودند. بازیکنان من ناراحت بودند چون مستحق نظر دادن نبودند. آنها سخت کار کردند و حرفه ای بودند. ما بازیکنانی داشتیم که با مصدومیت مبارزه کردند. مثلا روزبه چسمی در شرایط بدنی خوبی نبود یا سیاوش یزدانی که مصدوم بود و با جان و دل بازی می کرد. این رفتاری است که ما در تیم به آن نیاز داریم و به آن افتخار می کنم.

ما باید حس جاه طلبی را در بین بازیکنان افزایش دهیم
وی در خصوص اینکه مهاجمان تیمش به راحتی موقعیت ها را از دست می دهند، گفت: فکر می کنم در ایران معمولا بازیکنان مستعدی را می بینیم، اما گاهی اوقات بازیکنان باید حرفه ای تر باشند. باید حس جاه طلبی را در بین بازیکنان افزایش دهیم تا بازی های منظم و عملکرد بهتری داشته باشند. بازیکنان من سخت تلاش کردند و به آنها افتخار می کنم، اما شانس های پایانی یک مشکل عمومی است و مختص تیم ما نیست. تیم های دیگری هم هستند که نمی توانند موقعیت های خود را به گل تبدیل کنند. امروز می توانستیم این بازی را ببازیم چون تاثیرگذارتر به نظر نمی رسیدیم، اما مهم این بود که موقعیت هایی خلق کردیم. بازیکنان من در طول هفته سخت کار می کنند و ربطی به تکنیک و تاکتیک ندارد. اینها مسائل احساسی است و در ضربه نهایی با بازیکنان کار خواهیم کرد. فوتبال است و گاهی گل می زنی و گاهی نمی خوری. باید روی آن کار کنیم. مشکل ما تمرین نیست. تمرین هایی که طراحی می کنیم مانند لحظات بازی هستند. در برخی مسابقات حریف خوبی ظاهر می شود و دفاع و دروازه بان عملکرد خوبی دارند. بازیکنان باید در این شرایط آرام باشند و بهتر کار کنند، هرچند من به توانایی مهاجمانم ایمان دارم.

VAR بود، حالا 6 امتیاز دیگر داشتیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به اظهار نظر پاکو خمس سرمربی تراکتورسازی تبریز گفت: این سوال را قبول ندارم. داور مسابقه را جدی قضاوت کرد و پنالتی ها پنالتی بود. کارت قرمز بازیکن حریف را به دلیل دوری از صحنه ندیدم. ما تیم خوبی بودیم و موقعیت های زیادی خلق کردیم و می توانستیم در 90 دقیقه به گل برسیم. ما شایسته نتیجه بودیم. گلی که در بازی قبل زدند آفساید بود. سیاوش یزدانی به من گفت بازیکن حریف در یک متری در کمین بوده و تلویزیون آن را نشان نداده است. کمک داور پرچمش را بلند کرد و پایین آورد و ما با تعجب فقط تماشا کردیم. گاهی احکام علیه ماست. لطفا از سیستم VAR استفاده کنید. ما همیشه دوست نداریم در مورد مسائل داوری صحبت کنیم چون برای داوران سخت می شود. با توجه به برخی پنالتی ها، شرایط سخت می شود. اگر سیستم VAR وجود داشت، شش امتیاز بیشتر از الان داشتیم. در آخرین بازی نیم فصل سه امتیاز را از دست دادیم، بازی ای که منجر به پنالتی محبی شد.

اگر بتوانیم آن میلیمترها را ببینیم، بهتر است. من نتیجه را قبول دارم اما امروز در بازی مقابل تیم بسیار خوبی پیروز شدیم.

هفته گذشته به خاطر اشتباهات کوچک شکست خوردیم، بد نبودیم
سایتو دلایل عملکرد متفاوت استقلال نسبت به هفته گذشته را یادآور شد: در برخی بازی ها عملکرد ما بهتر است و نشان می دهیم روحیه خوبی داریم و جنگنده هستیم. در بازی قبلی نگذاشتند بازی خود را انجام دهیم. چون بد بودیم نباختیم، به خاطر اشتباهات کوچک شکست خوردیم. با این حال نتیجه را پذیرفتم. مجروحان ما برگشته اند و جو بهتر است. ما بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح بسیار خوبی بودند اما سقوط کردند. آنها نیز در حال بازگشت به شرایط ایده آل هستند. فراموش نکنیم که در این لیگ همه مسابقات سخت است و اگر بخواهی بخوابی، هر تیمی می تواند تو را بکشد! نباید تنبل باشیم و جلو برویم.

او در مورد اینکه زمانی که در اسپانیا بازی می کرد مقابل پاکو هیومز بازی کرد، گفت: «ما قبل از بازی امروز در مورد آن صحبت کردیم. ما در دپورتیوو لاکرونیا و ساراگوسا بازی کردیم. البته او در آن زمان موهای بلندی داشت (می خندد) شوخی کردم، او بازیکن خوبی بود و حالا مربی خوبی است.

من 100 درصد به گایدی اطمینان دارم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به درخشش مهدی کایدی در این دیدار اظهار داشت: او باید مانند بازی امروز به ما کمک کند. کایدی بسیار با استعداد است و من 100 درصد به او اعتماد دارم. بازیکنان کلیدی و با استعداد باید بیشتر در بازی ها ظاهر شوند. برخی بازی ها را از صفر شروع می کنند و در برخی بازی ها به عنوان تعویض به زمین می آیند. من می خواهم

دیدگاهتان را بنویسید