ساپینتو: اگر VAR بود، 6 امتیاز بیشتر داشتیم

وی افزود: نیمه دوم را خوب شروع کردیم. اگر با بازی قبلی مقایسه کنید، با توپ یا بدون توپ بهتر بودیم. اگرچه می دانستیم چگونه می خواهند ما را فشار دهند. تیم ما اعتماد به نفس زیادی داشت و حتی زمانی که تحت فشار بودیم از عقب بازی می کردیم. موقعیت های خوبی ایجاد کردیم. یک بازی مالکیت هم داشتیم. متاسفانه یک بار گل خوردیم.

سرمربی استقلال گفت: گل خورده عالی و کیفیت تراکتور را توجیه نمی کند آنها در این بازی عملکرد خوبی نداشتند اما ما با دریافت گل به بازی برگشتند. حتی در مواجهه با آن گل ناعادلانه و در شرایطی که می دانستیم زمان زیادی برای بازگشت نداریم، تغییراتی برای کمک به تیم ایجاد کردیم. ما هم سیستم را تغییر دادیم و این به ما کمک کرد. این نتیجه کار سخت و ذهنیت برنده بازیکنان بود. آنها باید همیشه این ذهنیت را داشته باشند و آن را در زمین به کار گیرند. اجرا واقعا عالی بود

ساپینتو خاطرنشان کرد: “من فکر می کنم نتیجه عادلانه است.” مقابل یک تیم بسیار خوب با بازیکنان بسیار خوب بهترین بودیم. بازی مقابل این تیم واقعا سخت است زیرا آنها بسیار منظم هستند و خیلی خوب می جنگند. همه از بازی خوب دو رقیب قدردانی کردند. من از نتیجه بسیار راضی هستم. ما در شرایط بسیار بدی به این نتیجه رسیدیم چون همه تحت فشار و ناراحت بودند. آنها شایسته اظهار نظر نبودند. بازیکنانم نشان دادند که با جان و دل کار می کنند و بازی می کنند. آنها حرفه ای بودند. بازیکنانی هم داشتیم که با مصدومیت مبارزه کردند. به عنوان مثال وضعیت روزبه چسمی و سیاوش یزدانی خوب نبود. چاره دیگری نداریم جز اینکه آنها با وجود مصدومیت با تمام وجود بازی کردند. این رفتاری است که ما در زمین به آن نیاز داریم. من واقعا به بازیکنانم افتخار می کنم.

او با توجه به اینکه خودش مهاجم بوده است، گفت چه اتفاقی می افتد که تیم مهاجم تا این حد اوضاع را خراب می کند و آیا با افرادی مثل ارسلان مطهری که 3-2 موقعیت را از دست داده صحبت می کند یا برای رفع این نقص کاری انجام می دهد؟ : به طور کلی در ایران بازیکنان مستعد و باکیفیتی می بینیم اما گاهی اوقات نیاز به حرفه ای تری دارند. آنها باید حس جاه طلبی را در فوتبال خود افزایش دهند تا بازی ها و نمایش های منظمی داشته باشند. بازیکنان من خیلی خوب و سخت کار کردند. من به آنها افتخار می کنم اما وضعیت خراب ایران عمومیت دارد و مختص تیم ما نیست. تیم های دیگر هم این فرصت ها را از دست می دهند. امروز می توانستیم بازی را ببازیم چون موثرتر نبودیم، اما مهم این است که موقعیت هایی خلق کردیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: بازیکنانم در طول هفته بسیار خوب و سخت کار می کنند. اینها مسائل عاطفی است. ما روی راه حل های نهایی کار می کنیم و به کار ادامه می دهیم. بازیکنان من سعی می کنند این موارد را اصلاح کنند و خودشان را تقویت کنند، اما فوتبال همین است. گاهی گل میزنی و گاهی نمیگیری. ما باید روی این مسائل کار کنیم تا مشکل حل شود. این وظیفه تهاجمی ماست. استفاده از آخرین توپ ها مشکلی عملی نیست.

ساپینتو گفت: ما تمام تمریناتی را که در بازی آماده می کنیم انجام می دهیم. گاهی اوقات یک حریف خوب از راه می رسد. دروازه بان و مدافعانش عملکرد خوبی دارند. گاهی باید آرامش بیشتری داشته باشیم و تصمیم بهتری بگیریم، اما این مشکل را حل خواهیم کرد. من به بازیکنان هجومی استقلال اعتماد کامل دارم.

وی در خصوص شکایت تراکتورسازان از داوری پاسخ داد: این سوال را قبول ندارم. داور واکنش جدی نشان داد و پنالتی ها درست بود. البته به دلیل دور بودن از صحنه و حضور زیاد مردم ندیدم چه کسانی کارت قرمز گرفتند. ما واقعاً تیم خوبی بودیم. موقعیت های زیادی خلق کردیم. می توانستیم در 90 دقیقه گل بزنیم و شایسته نتیجه بودیم. در بازی قبلی تراکتورسازی یک گل آفساید به ثمر رساند. سیاوش به من گفت که بازیکن حریف در یک متری در کمین بود اما حتی تلویزیون هم صحنه را نشان نداد. مامور خط پرچم خود را بلند کرد و سپس آن را پایین آورد. ما هم با تعجب نگاه می کردیم. گاهی اوقات تصمیمات علیه ماست. لطفا VAR را بیاورید و مشکلات را برطرف کنید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: نمی خواهیم مدام در مورد این موضوع صحبت کنیم. گاهی مشکلاتی برای داوران پیش می آید و برایشان سخت خواهد بود. معمولاً چندین پا دارد و تشخیص آن دشوار است. اگر VAR بود 6 امتیاز بیشتر داشتیم. در آخرین بازی مقابل تراکتورسازی سه امتیاز را از دست دادیم. در آن بازی باید به محبی پنالتی می دادند و میلی متر در تلویزیون دیده نمی شود و من نتیجه را قبول کردم. امروز مقابل یک تیم بسیار خوب پیروز شدیم.

ساپینتو درباره دلیل تغییر نتیجه و بازگشت استقلال توضیح داد: در برخی بازی ها عملکرد ما بهتر از حریف است و روحیه بسیار خوبی داریم. مثل بازی قبل که تراکتور اجازه نداد بازی خودمان را انجام دهیم بیشتر جنگنده هستیم. چون مبارز بودند. چون بد بودیم نباختیم. اما به خاطر اشتباهات کوچک شکست خوردیم. من نتیجه را پذیرفتم و بس، مصدومیت های مهم زیادی داشتیم که قبلا هم گفته بودم آنها هم برمی گردند و بهبود می یابند. جو نیز بهتر شده است. ما بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح عالی بودند اما بعد از آن سقوط کردند. آنها هم به شرایط ایده آل برمی گردند اما در لیگ همه مسابقات سخت است. اگر یک روز بخوابیم هر تیمی می تواند ما را بکشد و ما را ببرد، ما نباید با تنبلی ادامه دهیم بلکه باید با تمرکز بالا به کارمان ادامه دهیم. او تا آخر الگو خواهد بود.

وی در مورد اینکه او در سال 2019 مقابل جیمز در لاکرونیا و ساراگوسا بازی کرد و اینکه آیا خاطراتی از آن بازی دارد یا خیر، گفت: قبل از بازی در مورد آن صحبت کردیم زیرا مقابل هم بازی کردیم و همدیگر را می شناختیم. حمز در آن زمان موهای زیادی داشت (می خندد). او بازیکن بسیار خوب و رقابتی بود. حالا او مربی بسیار خوبی است.

سرمربی استقلال درباره درخشش مهدی کایدی مقابل تراکتورسازی و اینکه چقدر امیدوار است بتواند به شرایط ایده آل بازگردد، توضیح داد: کمک او به ما ضروری است مثل کاری که امروز انجام داد. او استعداد زیادی دارد. من صد در صد به او اعتماد دارم. بازیکنان کلیدی و با استعداد بیشتری باید در بازی ها ظاهر شوند. گاهی اوقات از همان ابتدا به زمین می روند و گاهی بعد از تعویض تفاوت ایجاد می کنند. من می خواهم از یک رهبر برای بهترین تیم استفاده کنم. او بازیکنی نیست که 90 دقیقه جلو بیاید و برگردد. از بازی او دور می کند، اما با پتانسیل او کار می کند. همین امروز به استقلال کمک کرد و امیدوارم این روند را ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید