بازی دوستانه ایران و کانادا موضوع رسانه آمریکایی

بازی دوستانه ایران و کانادا موضوع رسانه آمریکایی

تیم ملی فوتبال کشورمان روز 15 خرداد در کانادا به مصاف کانادا می رود تا اولین بازی دوستانه خود را قبل از جام جهانی 2022 قطر انجام دهد.

رسانه های آمریکایی و کانادایی نیز به این خبر پرداختند و نوشتند که ایران بیست و یکمین تیم جهان باید در ونکوور به مصاف کانادا، سی و هشتمین تیم جهان برود.

سایت CBC درباره این بازی نوشت: اولین بازی کانادا قبل از جام جهانی فوتبال 2022 قطر است. این تیم می خواهد خود را برای جام جهانی آماده کند و بازی با ایران اولین بازی دوستانه آنها خواهد بود. کانادا در تلاش است بعد از بازی با ایران به اروپا برود و با یک تیم اروپایی بازی کند.

ایران و کانادا 3 بار به مصاف هم رفته اند که سهم کشورمان 2 برد بود و کانادا در آخرین دیدار موفق به پیروزی شد. تیم ملی ایران در سال های 1997 و 1999 مقابل کانادا بازی کرد و یک بر صفر پیروز شد و در سال 2001 یک بر صفر شکست خورد.

در سال های اخیر، کانادا تنها دو بازی دوستانه با تیمی غیر از آمریکای شمالی انجام داده است. آنها در سال 2020 1-0 به ایسلند و در سال 2018 1-0 به نیوزیلند باختند.

سایت MLS نیز به تمجید از ملی پوشان کشورمان برای این دیدار پرداخت و نوشت: ایران سومین جام جهانی متوالی خود را تجربه می کند. تیمی که بالاترین مقام آسیا را دارد و اولین تیمی است که به جام جهانی می رود. کانادا در اولین بازی جام جهانی به مصاف بلژیک می رود و ایران در سومین بازی خود به مصاف آمریکا می رود.

سایت TSN نیز می نویسد: کانادا در تاریخ 6 ژوئن میزبان ایران خواهد بود و سپس برای دیدار با این تیم در 13 ژوئن به هندوراس سفر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید