چطور میزبان جام جهانی 16 نمی تواند یک بازی دوستانه برگزار کند! کانادا باید پاسخگوی تصمیم خود باشد


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842619

دولت مدعی است که جداسازی ورزش از سیاست ناقض قوانین بین المللی است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: میزبان دور بعدی جام جهانی نمی تواند بازی دوستانه برگزار کند و با همه این ادعاها به صورت یک طرفه این توافق را لغو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمد پولادگر در خصوص تصمیم کانادا برای لغو بازی دوستانه مقابل ایران گفت: تیم ملی فوتبال ایران با موفقیت چشمگیر در این دور از رقابت های مقدماتی جام جهانی موفق شد در سریع ترین زمان ممکن به جام جهانی صعود کند. بین فدراسیون فوتبال ایران و کانادا برای آماده سازی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی دو تیم برای دیدار 24 خرداد در ورزشگاه ونکوور به توافق رسیدند.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر مشکلات سیاسی بین ایران و کانادا وجود داشته و روابط سیاسی بین دو کشور برقرار نشده، ملاحظاتی نیز مطرح شده است. همچنین اخباری مبنی بر احتمال تحرکاتی علیه ایران در کانادا به ما رسید، اما از آنجایی که روح ورزش را غیر از سیاست می شناسیم، این دیدار محدودیتی نداشت.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به تاکید فدراسیون جهانی فوتبال و منشور کمیته بین المللی المپیک که ورزش و سیاست را از هم جدا می کند، آمادگی این امر را داشتیم. کارهای مقدماتی بازی و فدراسیون فوتبال کانادا اطمینان داده اند که همه ملاحظات ما رعایت شده است.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر کانادا خاطرنشان کرد: در پی این اظهارات، رئیس فدراسیون فوتبال کانادا در مصاحبه ای اعلام کرد که با سخنان نخست وزیر کشورش موافق نیست و خواستار سیاست و سیاست شد. ورزش‌ها جدا می‌شوند.» پس از مکاتبه و اطمینان مسئولان فدراسیون فوتبال کانادا، تیم ملی برای دریافت روادید عازم ترکیه شد، اما این مسابقه به‌طور یک طرفه از سوی کانادا لغو شد و دلیل آن نیز سیاسی اعلام شد.

پولادگر گفت: مایه تاسف است که دولتی که مدعی جدایی ورزش از سیاست است، آشکارا قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد. فدراسیون فوتبال ایران پس از لغو این دیدار در تلاش است تا یک دیدار دوستانه برای تیم ملی برگزار کند. در این مورد با فدراسیون مشورت می شود، اما آنچه در ذهن مردم باقی مانده این است که دولت کانادا به زور وارد سیاست ورزشی شده و این معاهده را لغو کرده است. تیم ایران در این زمینه هم آسیب مالی و هم از نظر روحی و روانی متحمل شده و باید پاسخگو باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: پیگیر احقاق حق تیم ملی هستیم و امیدواریم بازیکنان تیم ملی بتوانند دور از دسترس برای حضور در جام جهانی قطر آماده شوند. قطعا همه ایرانی ها منتظر درخشش تیم ملی در جام جهانی هستند.

پولادگر که با پرستیژ تی وی صحبت می کرد، در پایان گفت: کشوری مانند کانادا که میزبان دور بعدی جام جهانی خواهد بود، نمی تواند میزبان بازی تدارکاتی باشد. علیرغم همه این ادعاها، آنها یک طرفه قرارداد را لغو کردند و حرفه آنها بهانه ای بیش نیست.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید