کانادا باید پاسخگوی همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی باشد

ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785297

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد قطعنامه رد وضعیت حقوق بشر در ایران خطاب به مقامات کانادایی گفت: مسئول همدستی خود در جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت علیه ملت فلسطین باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، پیش نویس قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کانادا با حمایت برخی کشورهای غربی و ادعاهای بی اساس مکرر بر اساس اطلاعات و خلاصه های نادرست بي وفا فاقد اعتبار قانونی تلقی می شود و اساساً رد شده است.

وی افزود: این قطعنامه بر اساس صداها ضعیف و متفرقه بین بین المللی و بخش قابل توجهی از صداها وضعیت او نتیجه فشارها و تهدیدهای مختلف سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به اعتیاد کانادا و دیگر بنیانگذاران کلیدی این قطعنامه اشاره کرد تداوم پروژه شکست خورده هتک حیثیت ایران گفت: متأسفانه برخی از بازیگران که سابقه طولانی در کار دارند کاستی حقوق بشر خشونت آمیز، از جمله از طریق فروش اسلحه به رژیم های مستبد اشعالگر و متجاوز هستند، حقوق بشر را به ابزاری برای دستیابی به جاه طلبی ها و نیات سیاسی خود تبدیل کرده اند. این گونه تحرکات غیراخلاقی و ناموجه نه تنها کمکی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و احترام به آن در سطح جهانی نمی کند، بلکه صرفاً به دامن زدن به کلیشه ها می پردازد. سلام برچسب های منفی و سیاسی علیه ملت ها.

حاتب زاده افزود: اقدام دولت کانادا و سایر بنیانگذاران این قطعنامه مصداق بارز سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های متعالی حقوق بشری برای ترویج امر است. کوتاه بینا سیاسی است، محکوم است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد اثر ما قانون را می دانیم.

وی با اشاره به اینکه مانند سال گذشته از مجموع 193 کشور عضو سازمان ملل، 114 کشور با رأی منفی یا ممتنع از رویکرد منافقانه مؤسسین قطعنامه ابراز نارضایتی کردند، گفت: توصیه سال گذشته را به مقامات کانادایی تکرار می کنم. که به جای همدردی ریاکارانه برای حقوق بشر مردم ایران، از تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران حمایت می کنند. دست حذف و اسکان مفسدان و دزدان ثروت مردم ایران که کانادا را به پناهگاهی امن برای انتقال و سرمایه گذاری اموال در کشور تبدیل کرده اند. یغمابرده پیدا کردی، بس کن

سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیفی معنادار باغ ها حامیان قطعنامه ضد ایرانی، اقدام کانادا برای دور هم جمع شدن به صورت جمعی وی از دولت های بد در زمینه حقوق بشر از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس خواست تا مردم ایران را در زمینه حقوق بشر آموزش دهند و از مقامات کانادایی خواست برای بهبود اقدامات غیرانسانی خود در داخل و خارج از نسل کشی اقدام کنند. سیاست سیستماتیک علیه جمعیت بومی کانادا باید به خاطر همدستی آنها در جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت علیه مردم فلسطین پاسخگو باشد.

حاتب زاده ایمان و اعتقادات قوی دینی، زیرساخت های فرهنگی قوی، چارچوب های قانونی پایدار و رویه های ریشه دار اجتماعی و نیز ایمان به حقوق بشر و حفظ آن را از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست. جمهوری ایران برای حمایت از حقوق بشر هزینه های انسانی و مالی هنگفتی را متحمل شده است که از آن جمله می توان به مبارزه با تروریسم، مبارزه با تبعیض نژادی در عرصه بین المللی، مبارزه با باندهای بین المللی مواد مخدر، پذیرش تعداد زیادی از مهاجران و … اشاره کرد. افزایش مشارکت زنان، مناصب رهبری، تحول قوه قضائیه در پرتو قانونگذاری بر اساس دیدگاه اسلام اسلامی تنها بخش کوچکی از آن است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید