بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نظام، محمدرضا اخباری و امیر عابدزاده پنج دروازه بانی هستند که تا جام جهانی قطر منتظر تصمیم نهایی کارلوس کی روش هستند. هر کدام با توجه به عملکرد خود و البته سلیقه سرمربی تیم ملی و مربی دروازه بانان، توانستند رقابتی قدرتمند را با یکدیگر دنبال کنند و امیدوار باشند مرحله نهایی را پشت سر بگذارند و به افتخار بزرگی دست یابند. بودن در دوحه

البته علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده در جام جهانی قبلی روسیه حضور داشتند و دروازه بان شماره یک فعلی پرسپولیس نیز در آن رقابت ها حضور ثابتی داشته است. حالا محمدرضا اخباری، سید حسین حسینی و پیام نظام نیز وارد این رقابت شده اند و کی روش نشان داده یکی از شگفتی های همیشگی خود را روی دروازه خواهد داشت. او در شرایطی که کمتر کسی انتظارش را داشت، علیرضا حقیقی شماره یک ایران را در جام جهانی برزیل تحویل داد. با این حال در جام جهانی روسیه حضور فیکس بیرانوند در تیم ایران قابل پیش بینی بود.

از بین 5 دروازه بان فعلی، 2 نفر باید به زودی از لیست کارلوس کی روش حذف شوند.

بیرانوند; رویای ملاقاتی جدید با ستاره ها

بیرانوند در بازگشت به لیگ برتر موفق شد بالاترین درصد کلین شیت را به دست آورد و با تجربه حضور در جام جهانی قبلی، بهترین شانس را برای حداقل همراهی و حضور در لیست نهایی تیم ملی در وضعیت فعلی در جام جهانی قبلی در شرایطی که همه روی عملکرد او متمرکز بودند و منتظر رویارویی او با ستاره ها بودند، او به عنوان یک ستاره قابل اعتماد ظاهر شد و چشمگیرترین سیو تاریخی خود را برای مهار پنالتی کریستیانو رونالدو اختصاص داد. با این حال، با وجود شایعات مصدومیت و فشار او، او اکنون با رقابت سختی با سایر دروازه بانان روبرو است و حداقل حضورش در فهرست فعلا نهایی به نظر می رسد.

بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

امیر عابدزاده; گل مورد علاقه کی روش

عابدزاده در دوره قبل موفق شد چهره های مطرح را حذف کند و در لیست سه نفره دروازه بان ها جای بگیرد. اگرچه او در فصل گذشته به عنوان یکی از گلزنان برجسته لیگ دسته دوم اسپانیا شناخته می شد، اما در هفته های اخیر نیمکت نشین شده است، بنابراین جایگاه او در تیم ملی نیز در خطر است. با این حال با توجه به حضور در اردوی قبلی و حضور در تیم ملی در دوران بازگشت کارلوس کی روش، شاید او هم شانس زیادی برای بازگشت به تیم ملی و تجربه حضور دوباره در جام جهانی به عنوان دروازه بان لژیونرها داشته باشد. رکورد پدرش با حضور در دو دوره مسابقات جهانی.

بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

سید حسین حسینی; در جستجوی شکستن طلسم

آخرین بار استقلال در جام جهانی و در تیرک دروازه به سال 1385 و حضور وحید طالبلو بازمی گردد. پیش از آن در جام جهانی 1998 پرویز برومند به همراه عابدزاده و نکیسا به جام جهانی رفتند. حالا در شرایطی که استقلال در دو دوره قبلی جام جهانی بدون نماینده درون دروازه که با حضور کارلوس کی روش روی نیمکت همراه بود، باید دید آیا سیدحسین حسینی به عنوان کاپیتان آبی ها می تواند این طلسم را خراب کند یا خیر. و این شانس را خواهد داشت که با سایر دروازه بانان، در این مسابقه از طرف او وارد مسابقه شود یا خیر.

بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

پیام مورد نیاز؛ بازگشت به امید تیم ملی

شاید یکی از دلایل بزرگ بازگشت پیام تحید به لیگ برتر پس از تجربه حضورش در فوتبال پرتغال، شانس حضور در جام جهانی باشد. نیازمندی که با درخشش خیره کننده خود در سپاهان راهی لیگ پرتغال شده بود، در تیمش نیمکت نشینی محض شده بود و گهگاه فرصت کوتاهی در جام حذفی به او داده می شد. او به لیگ برتر و سپاهان بازگشت تا حالا شانس حضور در اردوی پایانی تیم ملی را پیدا کند. با این حال او رقابت جدی با دیگر دروازه بانان پیش روی خود خواهد داشت و باید دید کی روش دوباره به او اعتماد خواهد کرد یا خیر.

بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

محمدرضا اخباری; کارآگاه گجت عقب نشینی نمی کند

محمدرضا اخباری کاپیتان تبریزی در بازگشت تراکتورسازی به جمع تیم های رقابتی با چندین سیو و نمایش خوب توانست نظر کارلوس کی روش را به خود جلب کند و طی دو اردوی ارزیابی فنی راهی اردوی تیم ملی شود. اکنون در مرحله نهایی است. جایی که باید دو مدعی دیگر را شکست دهد و نماینده تراکتور در جام جهانی شود. اخبار مربوط به تمرین کوتاهی که تیم ملی به تماشای آن نشست به خوبی نشان می دهد که او تلاش بیشتری برای جلب نظر کی روش و مربی دروازه بان ها انجام می دهد و باید دید که شانس این بار برای یکی از بهترین ها به نفع او خواهد بود. رویدادهای لذت بخش دوران فوتبالش. جشن بگیرد یا نه.

بازی ماهی مرکب کارلوس کی روش برای انتخاب دروازه بان

ثانیه‌ها برای پنج دروازه‌بانی که برای پیراهن تیم ملی رقابت می‌کنند، در حال سپری شدن است و آنها ممکن است در یک بازی دشوار بزرگ باشند. نبرد بزرگ برای محافظت از دو دروازه بان دیگر.

1- علیرضا بیرانوند

۲- سید حسین حسینی

3- امیر عابدزاده

4- پیام مورد نیاز

5- محمدرضا اخباری

کدام یک از این 5 دروازه بان در آخرین ترکیب سه نفره کارلوس کی روش قرار می گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید