چالش بزرگ گالنویی انتخاب دروازه بان برای تیم ملی است

امیر گالنووی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد و پس از پایان تقابل فردای گلگور سیرجان و باشگاه فوتبال خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، گالنووی رسما کار خود را در تیم ملی آغاز خواهد کرد. تیم نکته مهم در شروع کار کلانوی با تیم ملی، عدم معرفی دستیاران او و البته لیست بازیکنانی است که او می خواهد در اولین اردوی پس از جام جهانی 2022 قطر شرکت کند که به نظر می رسد در این اردو نهایی شود. 48 ساعت آینده

گلنویی پس از هدایت تیم ملی به تهران رفت و در جلسه ای با روسای فدراسیون فوتبال حضور یافت و البته از اردوی تیم ملی نیز بازدید کرد. اما در این بین سرمربی جدید تیم ملی پس از اتمام رسمی کار خود در گل گهر، تمام توجه خود را معطوف برگزاری اردوی جدید خواهد کرد که از 7 اسفندماه آغاز می شود و علیرغم برنامه ریزی هایی که با نام های مختلف انجام می شود. ، همه منتظر اعلام لیست منتخب بازیکنان کلانوی هستیم که در اردوی ملی شرکت خواهند کرد.

سرمربی جدید تیم ملی برای انتخاب بازیکن در پست دروازه بانی چالش بزرگی را پیش روی خود می بیند و دروازه بان های سرشناس و آماده ای در مقابل او صف آرایی کردند که انتخاب بهترین ها را برای امیر گالنویی سخت کرد. دروازه بان ها به خصوص که احتمال حضور 4 دروازه بان مانند اردوهای گذشته در لیست تیم ملی وجود دارد و این محدودیت کار کلانوی را بیش از پیش سخت می کند.

چالش بزرگ گالنویی انتخاب دروازه بان برای تیم ملی است

3 صندلی رزرو شده

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس که با فرم ایده آل خود فاصله زیادی دارد، در سال های اخیر همواره دروازه بان شماره یک تیم ملی بوده است و با توجه به علاقه به انتخاب سرمربی ایران، به نظر می رسد همچنان در جمع دروازه بان های ملی باقی بماند. یکی از 4 دروازه بان سهمیه تیم ملی در پیشبرد است، احتمالا به خودش اختصاص خواهد یافت.

حسین حسینی و پیام النش که همراه با تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر رفتند و حسینی در دیدار مقابل انگلیس و ولز در دروازه تیم ملی ایستادند و موفق شدند مقابل ولز دروازه تیم ملی را بسته نگه دارند. امیر کلانوی هستند که به نظر می رسد با توجه به تجربه بالای دو دروازه بان و آموزش فنی قابل قبول آنها و البته تجربه همکاری با کلانوی، حسینی و نظم باید در لیست تیم ملی برای فیفادی پیش رو باشد.

چالش بزرگ گالنویی انتخاب دروازه بان برای تیم ملی است

یک جای خالی و چند مدعی

امیر کلانویی بازیکنان زیادی را جلوتر از خود می بیند تا دروازه بان چهارم لیست تیم ملی را انتخاب کند. در جام جهانی 2022 قطر امیر عابدزاده دیگر دروازه بان تیم ملی بود و به نظر می رسد دوری عابدزاده از روزهای اوج باعث شده تا این دروازه بان باتجربه فعال در لالیگا 2 شانس خوبی برای حضور در تیم ملی داشته باشد. لیست تیمی با تیم های فیفادی پیش رو.و نباید مقابل تیم های ملی روسیه و کنیا قرار بگیرد و این سوال در مورد گزینه چهارم کلانوی تردید ایجاد کرده است.

محمدرضا اخباری که قبل از جام جهانی 2022 در لیست تیم ملی حضور داشت اما نتوانست به قطر سفر کند به دلیل مصدومیت از ایده آل فاصله زیادی دارد و همین موضوع باعث شده اخباری شانسی برای حضور در اردوی پیش رو نداشته باشد. در غیاب اخباری و احتمالاً عابدزاده، گزینه های باتجربه و جوان مختلفی در مقابل امیر کلانی قرار دارند و مشخص نیست که انتخاب این سرمربی باتجربه چه کسی خواهد بود.

حسین پورحمیدی با 13 کلین شیت بهترین دروازه بان فصل است و دور از ذهن نیست که این دروازه بان جوان اما باتجربه بتواند برای اولین بار در اردوی تیم ملی تجربه کند. علاوه بر پورحمیدی، حبیب فراباسی دروازه بان ذوب آهن اصفهان و حامد لک دروازه بان مس رفسنجان از دیگر دروازه بان های آماده لیگ بیست و دوم هستند و نام محمدرضا خالدآبادی پدیده بازیکن جوان تیم فوتبال ایران است. تیم هواداران تهران را نیز می توان به این لیست اضافه کرد.

در میان نام هایی که به آن اشاره شد، به نظر می رسد پورحمیدی شانس بیشتری برای حضور در اردوی ملی داشته باشد و این احتمال وجود دارد که بتواند برای اولین بار در لیست منتخبان تیم ملی قرار بگیرد و حتی شاید اولین بازی بین المللی خود را تجربه کند. در فیفادی آینده

دیدگاهتان را بنویسید