بازی های جهانی و المپیک را تماشا می کنیم/ یزدانی به میل خودش در اردوی تیم ملی نیست


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913509

برخلاف گذشته، ما یک رویکرد تدارکاتی برای جام جهانی داریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با تیمی جوان و آینده دار و با هدف حمایت به مسابقات جهانی آمریکا خواهیم رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: نگاه فدراسیون و کادر فنی بر خلاف گذشته به جام جهانی و قهرمانی آسیا مسابقات تدارکاتی بیش نیست و از آنجایی که جام جهانی یک امر عادی است. مسابقات، با نگاه فنی و هدفمند به این مسابقات نزدیک می شویم، می رویم. تمرکز اصلی کادر فنی جام جهانی 2023 صربستان و المپیک 2024 پاریس است.

امینی با اشاره به اینکه دو رقابت مهم در سال 2023 در پیش داریم، گفت: سال آینده جام جهانی صربستان را داریم که باید سهمیه المپیک را کسب کنیم و همچنین بازی های آسیایی چین که هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چون باید طوری برنامه ریزی کنیم که با توجه به فاصله زمانی کم این دو مسابقه بتوانیم 2 تیم کامل قابل اعتماد و قابل اعتماد را آماده کنیم.

احسان امینی همچنین در خصوص انتخاب کشتی گیران و ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا بر اساس کیلوگرم توضیحاتی داد:

وزن 57 کیلوگرم:

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، رضا مومنی، علیرضا سرلاق و احمد جوان در اولویت قرار گرفتند، سرلاق را به دلیل فشردگی مسابقاتی که داشته و مسابقاتی که در پیش دارد باید حفظ کنیم و جوان نیز یک محک در مسابقات قهرمانی و امیدهای جوانان جهان هرد و حالا باید به رضا مومنی که مدال طلای دانشجویان جهان را از آن خود کرد و با توجه به اینکه تنها 20 سال سن دارد و یک کشتی گیر جوان محسوب می شود فرصت حضور در این مسابقات را بدهیم. .

وزن 61 کیلوگرم:

با توجه به اینکه این وزن غیر المپیکی محسوب می شود و بعد از رضا عطاری رقم قابل اتکای نداشتیم و سه بازیکن اول چرخه لیگ برتر هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. به ابراهیم الهی که تنها 17 سال سن دارد و پس از کسب طلای نوجوانان جهان در جام کرکین و لیگ روسیه، روند رو به رشد و خوبی داشت و قطعا آینده درخشانی در پیش خواهد داشت، فرصت حضور در جام جهانی را دادیم. .

وزن 65 کیلوگرم:

به گزارش چرخه انتخابی تیم ملی، رحمان عموزاد که مدال طلای جام جهانی صربستان را به دست آورد، شاید امسال زمان زیادی در مسابقات نداشته باشد و می خواهیم رحمان را در فرم قابل قبولی در این رقابت ها حفظ کنیم. همچنین محمدرضا باقری که در چرخه انتخابی عملکرد خوبی داشت و طلای دانشجویان جهان را کسب کرد نیز به عنوان بازیکن دوم و ذخیره همراه این تیم است.

وزن 70 کیلوگرم:

امیرمحمد یزدانی شانس حضور در جام جهانی صربستان را پیدا نکرد و طبق سیکل باید از مرحله فینال راه یابد و با توجه به این دو مورد در کنار علی اکبر فضلی که جوان و امیدوار کننده استفاده خواهیم کرد

وزن 74 کیلوگرم:

این وزن المپیکی محسوب می شود و سال آینده مسابقات مهمی در پیش داریم و به همین دلیل باید حداقل دو کشتی گیر آماده در اوزان المپیک داشته باشیم و به همین دلیل کادر فنی به یونس امامی در این مسابقات استراحت داد. همچنین محمدصادق فیروزپور که عملکرد درخشانی در مسابقات امیدهای جهان داشت و مدال طلا را از آن خود کرد برای حمایت و تست به این مسابقات اعزام می شود.

79 کیلوگرم:

با توجه به اینکه محمد نخودی در مسابقات امیدهای جهان شرایط خاصی داشت تصمیم به حضور در این مسابقات گرفته شد. همچنین علی سوادکوهی که در سیکل دوم شد و عملکرد درخشانی در کشورهای اسلامی و لیگ برتر داشته است به این مسابقات اعزام می شود.

86 کیلوگرم:

حسن یزدانی سرمایه ملی کشتی ایران است و هدف کادر فنی حفظ این سرمایه برای مسابقات مهم پیش رو است و با توجه به سن و سال حسن یزدانی و با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی باید در مسابقات بین المللی حاضر شود. مسابقات بهمن یا اسفند. فنی تصمیم گرفت فشار بیشتری به یزدانی وارد نکند. و جالب اینکه آمریکایی ها هم مثل ما در این مسابقات به دیوید تیلور رقیب سنتی و دیرینه اش استراحت دادند. همچنین در اوزان المپیک تیم دوم را در اختیار داریم که از علیرضا کریمی که 3 مدال جهانی کسب کرده و در کشورهای اسلامی نیز بازگشت خوبی به صحنه داشته است در مسابقات جهانی استفاده خواهیم کرد. یک آزمایش جدی داشته باشید

همچنین حسن یزدانی با من صحبت کرد و درخواست کرد به دلیل کار شخصی در این اردو حضور نداشته باشد و کادر فنی با درخواست او موافقت کرد.

92 کیلوگرم:

کامران قاسم پور که مدال طلای مسابقات جهانی صربستان را کسب کرده است از مرحله نهایی به مرحله انتخابی تیم ملی راه پیدا می کند و به همین دلیل ممکن است امسال زمان زیادی برای حضور در این رقابت ها نداشته باشد، فرم خود را حفظ کنید.

امیرحسین فیروزپور نیز که نایب قهرمان این دوره از مسابقات و طلای مسابقات قهرمانی جوانان و امیدهای جهان است و با توجه به اینکه تنها 20 سال سن دارد، کاروان ایران را در مسابقات جهانی آمریکا همراهی می کند.

وزن 97 کیلوگرم:

سال آینده مسابقات جهانی و بازی های آسیایی در راه است و باید حداقل 2 کشتی گیر آماده در اوزان المپیک داشته باشیم، به همین دلیل امیرعلی آذر پیرای 20 ساله که طلای امیدهای جهان را به دست آورد. تنها نماینده ما در این وزن است که المپیکی به جهان خواهد رفت

وزن 125 کیلوگرم:

در آن وزن امیرحسین زارع را داریم اما باید به دنبال تکیه گاه باشیم و با توجه به اینکه وزن المپیکی است و سال آینده مسابقات جهانی صربستان و بازی های آسیایی را داریم، حداقل باید دو بازیکن آماده داشته باشیم. در این وزن امیررضا معصومی دومین دوره انتخابی تیم ملی و کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان و امیدهای جهان را داشتیم و با توجه به اینکه تنها 18 سال سن دارد و جوانی آینده دار محسوب می شود، قهرمان جهان آمریکاست. نماینده ما در آن وزن خواهیم بود.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم کشتی ایران به تمامی مسابقات نگاه فنی دارد و از تمام سرمایه های ملی کشتی ایران به صورت هدفمند استفاده خواهیم کرد و به همین دلیل پس از جام جهانی نیز خواهیم داشت. از رضا عطاری، یونس امامی، میتبی گیلیج و امیرحسین زارع در مسابقات قرقیزستان نیز بخواهید شرایط خود را بسنجند. هدف ما این است که از همه امکانات برای مبارزه در میادین بین المللی استفاده کنیم تا تیم های قوی و آماده داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید