باز هم بی توجهی به خواسته های استقلال و پرسپولیس

باز هم بی توجهی به خواسته های استقلال و پرسپولیس

تاریخ شروع و پایان جام جهانی 2022 قطر زمانی تعیین شد که فیفا تصمیم گرفت این رقابت ها را در کشوری میزبانی کند که به دلیل شرایط آب و هوایی نمی توانست در تابستان میزبان جام جهانی باشد.

پس از پایان جام جهانی 2018 روسیه، اعلام شد که دور بعدی رقابت ها در قطر از روزهای پایانی آبان ماه سال جاری آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. این شرایط باعث شد سازمان لیگ فدراسیون کشورمان از ابتدای آبان ماه مسابقات باشگاهی را تعطیل و ادامه آن را به پایان آذرماه موکول کند. یک وقفه تقریباً دو ماهه از تاریخ هفته 11، که در 6 نوامبر به پایان رسید، تا 29 دسامبر، زمانی که مسابقات قرار است از سر گرفته شود.

وقتی از مهم ترین حواشی ماه های پایانی لیگ برتر صحبت می کنیم، یاد اشتباهات پر سر و صدای داور می افتیم و سوال مشکلاتی مانند شنود تلفن همراه! یا به یاد می آوریم درگیری های اواخر بازی بین گل گهر و استقلال و کنترل ساپینتو بر شورای 12 نفره. در نتیجه، ما متوجه عدم وجود VAR (سیستم کمک داور ویدیویی) می شویم. همونی که مهدی تاج قول داده به محض اینکه رئیس فدراسیون بشه بیاره.

اکنون در شرایطی که لیگ حدود 53 روز تعطیل است، این فرصت را داشته ایم که در این مدت حداقل در برخی از ورزشگاه ها تجهیزات VAR نصب شده است و در این تعطیلات که فوتبال بازی نمی شود، داوران و کمک ها. داوران در کلاس های فشرده شرکت می کنند تا روشی را که از VAR استفاده می کردند یاد بگیرند. امکانی که امکان برگزاری مسابقات با این تجهیزات را حداقل در برخی از ورزشگاه ها در نیم فصل دوم (حتی به صورت تمرینی – به استثنای VAR) فراهم می کند تا داوران ما بتوانند نحوه کار با VAR را در شرایط رسمی مسابقات تمرین کنند و آماده شدن برای فصل بعد اما حیف که فرصت ها یکی پس از دیگری می سوزد و هیچکس از هر جهتی از این فوتبال ناراحت نیست.

غم انگیزترین قسمت ماجرا این است که وقتی بحث درآمدزایی برای فوتبال مطرح می شود، مسئولان فوتبال بزرگترین و جدیدترین ال ای دی ها را وارد ایران می کنند و آنها را (دو یا سه ردیف روی هم) در اطراف زمین قرار می دهند، اما برای تجهیزات VAR را وارد کنید، اعلام کنید که تحریم ها مانع از نوسازی تجهیزات می شود. فوتبال خواهد بود!

هیچ هزینه ای ندارد. در این مدت مسئولان باشگاه های لیگ برتری از جمله تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس و به خصوص استقلال بارها در خصوص مشکلات داوری با فدراسیون نامه نگاری کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل بوده اند اما هنوز هیچ اقدام قابل توجهی انجام نشده است. در این خصوص و یا در صورت اقدام، فدراسیون اطلاع رسانی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید