باید زودتر از استقلال و پرسپولیس از وزیر ورزش خواسته می شد که وارد بورس شود

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798681

اسماعیل حسین زهی گفت: باید زودتر از استقلال و پرسپولیس از وزیر ورزش خواسته می شد که وارد بورس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: پس از پیگرد فراکسیون ورزش مجلس، در سال های گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید توسط دولت های گذشته در بورس عرضه می شدند و از طریق آنها سهام آنها به سهامداران حقیقی واگذار می شد. مردم.”

وی افزود: متأسفانه دولت‌ها می‌خواستند استقلال و پرسپولیس دو تیم باقی بمانند و سیاستمداران غافل از اینکه ورزش از سیاست خارج است، درگیر این موضوع بودند، در حالی که سایر کشورهای قدرتمند به دنبال دخالت دولت از باشگاه‌های آسیایی و اروپایی بودند.

حسین زهی گفت: متاسفانه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا از قبل برنامه ریزی شده است.

وی گفت: یکی از برنامه های وزیر ورزش و البته انتظار مجلس این بود که باشگاه های استقلال و پرسپولیس وارد چرخه بورس شوند و از این طریق واگذار شوند. در این زمینه کارهای خوبی از سوی دولت انجام شده و ورزشگاه ها به نام دو باشگاه استقلالی نامگذاری شده است.» و پرسپولیس سندی را دریافت کرد که ترازنامه خود را مثبت کند، زیرا اگر تراز این دو باشگاه منفی می شد، آنها را نمی گرفتند. بتواند وارد بازار سهام شود.

یکی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید زودتر از استقلال و پرسپولیس از وزیر ورزش خواسته می شد که وارد بورس شود.

حسین زهی گفت: متأسفانه هم استقلال و هم پرسپولیس تیم هایی هستند که شاید در آسیا به اندازه ورزشگاه آزادی جمعیت نداشته باشند اما هر کدام حدود 30 تا 40 میلیون هوادار در ایران و حتی خارج از کشور دارند و به همین دلیل آنها را از لیگ قهرمانان حذف می کنیم. لیگ AFC هشدار دهنده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا شش ماه دیگر مثلاً با ورود تیم های استقلال و پرسپولیس به بورس، زمینه برای بازگشت آنها به بازی های آسیایی فراهم شود، افزود: ما در حال الگوبرداری هستیم.

حسین زهی گفت: امیدواریم باشگاه های استقلال و پرسپولیس زودتر وارد بورس شوند و حتی اگر خصوصی باشند از طریق آن واگذار شوند. مجلس آمادگی دارد اعتبارات سالانه این دو باشگاه بزرگ را به عنوان باشگاه های فرهنگی و ورزشی در نظر بگیرد.»

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه هایی برای استقلال و پرسپولیس مشخص شده است، گفت: وقتی این دو تیم هر دو ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان خود معرفی می کنند، مشخص است که آسیا هم اکنون روی این موضوع تمرکز کرده است.

باید اجازه دهیم این موضوع چرخه قانونی خود را طی کند و اجازه دهیم کسانی که می خواهند در ورزش سرمایه گذاری کنند به عنوان سهامدار وارد شوند تا بار سنگینی که از دوش دولت برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید