باز هم مهمان ناخوانده و افت کیفیت هوا/ 49 روز هوای غیر استاندارد کرمانشاه


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891840

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد؛

شهناز حک پرست گفت: از فردا وزش باد و افزایش گرد و خاک در مناطق مرزی کرمانشاه بیشتر نمایان می شود و باعث کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، کاهش بارندگی و خشکسالی در چند وقت اخیر باعث تشدید کانون های گرد و غبار و در نتیجه افزایش روزهای گرد و غبار در مناطق غربی شده است. و به گفته کارشناسان علت اصلی ریزگردهایی که در این مدت فضای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده طغیان های خارجی کشورهای همسایه بوده است.

شهناز حک پرست در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی استان کرمانشاه تا اواسط هفته آینده هر روز صاف تا نیمه ابری، بعدازظهر و اواخر وقت همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: وزش باد تا ساعاتی بعد از ظهر در نواحی غربی استان (سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانگرب) قابل توجه خواهد بود. این امر به تدریج منجر به نفوذ گرد و غبار به جو این مناطق می شود.

وی گفت: مه از اواخر وقت امروز تا صبح فردا در مناطق مرزی بیشتر نمایان می شود و باعث کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

حق پرست خاطرنشان کرد: میانگین دمای هوا در اکثر نقاط استان تا پایان هفته به کندی کاهش می یابد.

لازم به ذکر است در سه ماهه نخست سال جاری هوای استان به مدت 49 روز غیرطبیعی بوده که بیشترین روزهای گرد و خاک مربوط به شهرستان های مرزی مانند قصرشیرین و سرپل ذهاب بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید