مهمان ناخوانده ای که صاحب خانه شد!/ گرد و غبار غرب کرمانشاه نفس گیر بود


ساعت: 11:27
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885293

گرد و غبار مهمان ناخوانده ای است که خانه ای برای ساکنان کرمانشاهی به ویژه ساکنان مناطق غربی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، میهمان ناخوانده باز هم مردم را در شهرهای غربی خانه نشین کرده و بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه هوای سه شهرستان مرزی استان از جمله قصرشیرین، سرپل ذهاب. و گیلانگرب امروز 12 مرداد در وضعیت بحرانی قرار داشتند.

شهناز حک پرست در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده طبق پیش بینی ها توده گرد و غبار از نوار مرزی غرب وارد جو استان شده و شهرستان های مرزی استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار دارند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این اداره کل از روز گذشته اخطاریه هواشناسی (سطح نارنجی) صادر کرده است و بر این اساس می توان هشدارها و توصیه های لازم را اجرا کرد.

این مسئول با اشاره به کاهش دید و کیفیت هوا، تصریح کرد: پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای غبارآلود برای تمامی گروه های سنی به ویژه بیماران قلبی و ریوی و سالمندان، جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات حساس به گرد و غبار، پرهیز از تردد غیر ضروری به مناطق مرزی، سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ضروری است.

به گفته دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شاخص کیفیت هوای ساعتی AQI تا ساعت 9 صبح امروز دوشنبه 12 مردادماه برای ایستگاه های استان کرمانشاه به شرح زیر است: قصرشیرین، سرپل ذهاب و ایستگاه های گیلانغرب وضعیت خطرناک (بحران) و در سایر ایستگاه های استان هوا استاندارد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین توصیه کرد: افراد حساس اعم از بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا زمانی که شرایط آلودگی هوا در این شهرها فراهم نشده است از منازل خارج نشوند. و بقیه افراد جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و فقط با استفاده از ماسک مناسب از حضور در فضای باز خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید