گرد و خاک همچنان مهمان ناخوانده تهران و شهرهای کشور است

گرد و خاک همچنان مهمان ناخوانده تهران و شهرهای کشور است

روز جدید کارشناس هواشناسی گفت: در ساعات پایانی شب گذشته از شدت توده های گرد و غبار کاسته شده است اما از امروز همچنان شاهد تقویت توده های گرد و غبار در تهران و بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود.

آقای امیرحسین سرکرده گفت: امروز در تهران علاوه بر افزایش گرد و خاک، شاهد وزش باد شدید و بارش های پراکنده خواهیم بود و این وضعیت در بسیاری از شهرهای کشور رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش روز گذشته سازمان هواشناسی، وضعیت تهران و بسیاری از شهرهای سرخ رنگ به دلیل ورود توده های گرد و غبار به حد اضطرار و خطرناک رسیده است.

دیروز شاخص آلودگی هوای تهران در وضعیتی بی سابقه با رکورد 491 واحد، پایتخت کشورمان به عنوان آلوده ترین شهر جهان در صدر شهرهای آلوده قرار گرفت، اما میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم اکنون 177 واحد است. البته هنوز برای همه گروه های قراردادی ناسالم است.

گرد و غبار امروز تهران از شدت کمتری برخوردار است اما فردا آسمان پایتخت خالی از گرد و غبار پیش بینی می شود.

اما در غرب کشور با توجه به اینکه منبع اصلی این گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه است، این وضعیت همچنان شدیدتر خواهد بود.

سازمان هواشناسی امروز برای 18 استان کشور شامل بخش‌هایی از غرب، شرق، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کوم، قزوین، البرز، تهران و سمنان است. رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

پیش بینی می شود با فعالیت این سامانه در استان های مورد اشاره از حجم توده گرد و غبار در کشور کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید