مهمان ناخوانده موش ها در قم + عکس / فیلم

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800039

سال هاست که مشکل تردد موش ها در شهر کوم به معضلی بزرگ برای اهالی کوم تبدیل شده است اما مسئولان مربوطه این مشکل را حل نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، سال هاست که مشکل تردد موش ها در شهر کوم به معضلی بزرگ برای اهالی کوم تبدیل شده است و با چند پیام به خبرنگار ما می خواهند با این مشکل برخورد کنند اما با تمام فرازهای بعدی. ، به نظر می رسد مسئولان مربوطه در این مورد تصمیمی نگرفته اند، اما به گفته شهروندان کوم، از زمان احداث شبکه فاضلاب در کوم، تعداد موش ها افزایش یافته است.

چندی پیش ابراهیم ملکی مدیرکل وقت امور شهری استان کوم گفته بود که تعداد موش های شهری در استان کوم طبیعی است و به مرحله بحرانی نرسیده است، در حالی که با یک گشت کوچک در برخی محله ها خواهید دید. که مشکل رو به افزایش است، روز به روز بحرانی می شود و باید هر چه سریعتر اقدامات موثری برای مبارزه با این مشکل انجام شود.

اقداماتی مانند سمپاشی در سال 1389 برای کاهش تعداد موش های شهری در استان کوم انجام شد، اما با توجه به ورود شرکت هایی بدون دانش و تجربه لازم در این زمینه و همچنین احتمال آسیب های شیمیایی به انسان و محیط زیست. یک دلیل منطقی برای ادامه این روش به دلیل مشکلاتی که محیط بهداشتی وجود نداشت.

شرکت آب و فاضلاب منطقه در سال های اخیر اقداماتی را برای کاهش تعداد موش های شهری از جمله سمپاشی و تطمیع انجام داده است، اما نتیجه لازم را نداشته است، زیرا به مرور زمان و به دلیل مقاومت ژنتیکی در ساختار بدن موش ها، سموم اثر خود را از دست می دهند بنابراین نوع استفاده از سم بسیار مهم است، سم می تواند تاثیر بسیار قوی داشته باشد اما انتخاب روش و زمان اشتباه برای استفاده از سم باعث کاهش اثر آن می شود.

با توجه به اینکه مدیریت فضای شهری در دست شهرداری هاست انتقادات در این زمینه متوجه شهرداری کوم است که در این خصوص روابط عمومی شهردار کوم در پاسخ به خبرنگار تصمیمات و هرگونه اقدام در این زمینه تنها به تشخیص شهرداری نیست. وجود نظافت و جمع آوری زباله و آهک پاشی وظایف محوله را انجام داده است و برای رفع کامل مشکل نیاز به همکاری سایر دستگاه ها می باشد.

این اظهارات نشان می دهد که هماهنگی مناسبی بین دستگاه های ذیربط در استان کوم برای حل مشکل موش ها وجود ندارد و مردم کوم باید همچنان بر این مهمانان ناخوانده در کوم نظارت داشته باشند.

به گفته کارشناسان محیط زیست، موش ها را نمی توان از بین برد زیرا موش ها بخشی از چرخه طبیعی هستند و حذف کامل آنها می تواند عواقب منفی برای محیط زیست داشته باشد، بنابراین بهتر است با کنترل جمعیت از آسیب جلوگیری کرد.

0e2c44e8 03d8 4f87 870d b712ad7610c5 خبر خاکستری

0ba51cb8 a066 4bc9 b718 0f0a9adff198 خبر خاکستری

41c04431 7748 4b0e a1be 3995888cfedb خبر خاکستری

6f1c0d54 f36d 4f5a a9f1 7e8117d5e182 خبر خاکستری

خبر خاکستری

خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید