باند فرود وقتی قلب ها به مجاهدین تبدیل شد / 3 فوریه 2006; آغاز یک جنبش جهانی

زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804979

حدیثی دیگر از برهه ای تاریخی از زبان فرزند شهید مفتح;

فرزند شهید مفتح می گوید: امام خمینی (ره) پایه های اصلی نظام جمهوری اسلامی را در جوار مزار شهدا بنا کردند و با توکل بر خدا فریاد زدند; حکومت را با حمایت ملت تعیین کردند و این آغاز حرکتی بود برای بیداری جهان اسلام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، دوازدهم بخمن در تاریخ ایران اسلامی روز خداست، روزی که دل های یک ملت محل فرود آمدن مجاهدان امروزی جهان شد.

مردم همدیگر را نمی‌شناختند، یکی گل و شیرینی می‌داد، دیگری خیابان‌ها را جارو می‌کرد، دیگری پلیس را جمع‌آوری می‌کرد و گروه سرود ویژه‌ای آماده استقبال از رهبر بزرگ جهان اسلام بود.

با اینکه هوای باخمان سرد و سرد بود و مخالفت بختیار با آمدن امام روز به روز بیشتر می شد، اما بختیار نیز مانند شاه در برابر اراده پولادین این ملت نتوانست دوام بیاورد.

شهید مفتک مسئول ستاد امام بود

در آن روزها آیت الله دکتر محمد مفتک مسئول ستاد پذیرایی امام بود. از این رو با محمدمهدی مفتح فرزند این شهید گرانقدر به گفت و گو نشستیم تا از حال و هوای 12 بهمن 1357 بیشتر بدانیم.

be53020a 8ddf 43c5 bbc7 5ecd01311b69 خبر خاکستری

عصر همدان: از انقلاب بگویید و اینکه چه وظیفه ای داشتید؟

مفتی: آن روزها من جوانی 21 ساله بودم و به همراه دیگر دوستانم مسئولیت برگزاری مراسم استقبال از امام را بر عهده داشتم.

روزها قبل از ورود امام; درب خانه تهرانی به روی اهالی شهر باز بود

عصر همدان: از شهید مفتح بگویید چه مسئولیتی داشتند؟

مفتک: شهید مفتک مانند ملت آزادیخواه ایران سال هاست که خود را برای چنین روزهایی آماده می کند. جوانب مورد بررسی قرار گرفت زیرا از بختیار به عنوان عامل کشتار و کشتار مردم در راهپیمایی ضد شاهنشاهی انتظاری نداشتیم و هر لحظه می توانست جان امام و مردم را به خطر بیندازد.

انتظار می‌رفت میلیون‌ها نفر در مراسم استقبال شرکت کنند و باید امکانات لازم فراهم می‌شد، از جمله اسکان افرادی که روزها از سراسر ایران به پایتخت آمده بودند تا از آنها استقبال شود.

اولین سخنان امام (ره) فرمودند در جوار سیدالشهدا یک حرکت جهانی راه اندازی کنید

عصر همدان: از روز پذیرایی بیشتر بگویید:

مفتک: استقبال میلیونی رهبر کبیر انقلاب با شکوه بود و در میان اشک های ذوقی که از گونه های انقلابیون سرازیر شد، آن روز همه یک دست و یک رنگ انقلاب بودند، وقتی امام بر رودخانه فرود آمد. قلب این ملت آنقدر شلوغ و بیشتر شد که دیگر موتورسیکلتی در میان این جمعیت بی شمار دیده نمی شد.

اما آرامش خاصی در دل همه حاکم بود و جان امام را به خطر نمی انداخت.

ما که جزو نیروهای امنیتی بودیم سعی کردیم از میان جمعیت راهی باز کنیم و امام ناگفته های خود را پشت تریبون بیان کند.

امام با دلی آرام و توکل به خدا، سخنان خود را می شمرد و فریاد می زد; دولت با حمایت ملت تعیین می کند.»

به گزارش عصر همدان؛ بدون شک پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سایه توکل به خدا، ولایت، رهبری دینی و حضور پرشور و هوشمندانه مردم شکل گرفت و امام جرأت کرد نه تنها به ما بلکه به همه آزادی خواهان هجوم آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید