بانوان ایرانی طلایه داران حضرت زینب هستند


به گزارش

خبرگزاری موج

قزوین

، به مناسبت هفته بسیج اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم و همایش بانوان ایرانی طلایه داران ساخت شبستان حضرت زینب(س) با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، سرهنگ طاهرخانی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین و جمعی از بانوان در سالن حضرت فاطمه زهرا(س) سپاه قزوین برگزار شد. 

سرهنگ مهدی طاهرخانی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین در این مراسم گفت: بانوان ایرانی طلایه داران حضرت زینب هستند و در ساخت صحن حضرت زینب پیشگام شده اند. 

وی افزود: در برنامه گلریزان امسال بانوان برای تکمیل صحن و شبستان حضرت زینب(س)  در کربلا که در حال ساخت است مشارکت کردند. 

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: حاج قاسم بنیانگذار مسیر عتبات عالیات و اربعین بود و شهید پس از حضور درعراق که وضعیت حرم امیرالمؤمنین را دیدند متاسف شدند و تصمیم گرفتند کار بازسازی حرم را آغاز کنند و امروز با کمک شما مردم بازسازی و نوسازی آغاز شد تا شایسته اهل بیت و زائران باشد. 

سرهنگ طاهرخانی تصریح کرد: قرار شد در کربلای معلی هم صحن و شبستانی بنام حضرت زینب (س)ساخته شود و امروز هم این کمک ها جمع آوری خواهد شد تا این کار معنوی تکمیل شود. 

وی اظهارداشت: این که شایسته این لطف حضرت زینب شده ایم تا در ساخت شبستان حضرت زینب سهیم شویم یک کار ارزشمنداست و امروز بانوان متعددی زیورآلات خود را هدیه دادند که جای تقدیر دارد. 

وی در خصوص جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات گفت: با کمک دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و جمع آوری هدایای نقدی و غیرنقدی آنها خدمت رسانی به زائران و نیز نوسازی و بازسازی حرمین به صورت مستمر صورت می گیرد‌.

وی افزود: دراین میان بانوان بزرگوار نیز مشارکت جدی دارند و امسال برای پشتیبانی از توسعه و بازسازی عتبات عالیات ازسوی بانوان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان طلاجات و زیورآلات جمع آوری و اهدا شد. 

طاهرخانی بیان کرد: امسال پیش بینی می کنیم با کمک خیرین و دوستداران اهل بیت بیش از ۱۶ میلیارد تومان هدایای نقدی جمع آوری و در امور بازسازی وتوسعه حرم هزینه شود. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین دررادامه در مورد خدمت رسانی در اربعین  یادآورشد: بعنوان کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین امسال با بکارگیری ۶۰ موکب خدمات رسان در داخل ایران و کشور عراق به زائران خدمت رسانی کرد.

وی اظهارداشت: با همدلی و همکاری توانستیم در کنار سایر خدمتگزاران به ۴ میلیون زائر خدمت رسانی کنیم. 

طاهرخانی تصریح کرد: در این میان در حوزه درمان نیز با هماهنگی جمعیت هلال احمر توانستیم موکب درمانی در مسیر کربلا به نجف را برپا کنیم. 

وی بیان کرد: همچنین با همکاری سازمان حج و زیارت در شهر کربلا و طریق موکب های راهنمایان و زائران گمشده برپا شد و خدمات لازم به زائران ارائه شد. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: با همکاری کمیته فرهنگی در زمینه امور فرهنگی نیز خدمات مناسبی به زائران ارائه شد.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید